کد خبر : 290442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
-

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

کاریکاتور «هرگ» در روزنامه فرانسوی لوموند، نگاهی به جابه‌جایی آدم‌ها بر کرسی صدراعظمی آلمان دارد. کفش‌های بسیار بزرگی جفت شده‌اند، نام «مرکل» بر روی آن‌ها نوشته شده. مردی ریز جثه نردبان به دست می‌خواهد از آن‌ها بالا برود و پا توی کفش کند. مرد، اولاف شولتس است. صدراعظم تازه آلمان.

به گزارش عصرقائم،  آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو، در شرح مهمترین عناوین روزنامه‌های یکشنبه ـ ۲۱ آذر ماه ـ می‌نویسد:

سوت رسوایی

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

سان نشریه انگلیسی نوشت: بوریس جانسون، به سبب جشن شادمانه پر ازدحامی که در دوران قرنطینه، در آپارتمانش برپا کرده بود، مورد ملامت و پرسش است. سوت رسوایی را دستیار ویژه و پیشین جانسون، یعنی دومینیک کامینگز، به صدا درآورده است. او گفته است عکس‌هایی از آن پارتی دارد.

خیز تورم در آمریکا

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

یو اس ای تودی روزنامه آمریکایی هم نوشت: تورم بالا در سال تازه در آمریکا، خیز بر می دارد. با وجود سیاست‌های اقتصادی به سبب همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت‌ها با حساب و کتاب خود، افزایش خواهند یافت.

نگرانی آمریکا از چین

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

ال پائیس در اسپانیا همراه با روزنامه‌های دیگر، نگاه به نگرانی‌های آمریکا دارد. آمریکا می‌گوید، نگران حضور بلندپروازانه چین، در آفریقاست. نیروی دریای چین، نگاه به بندرهای آن سو و اقیانوس آرام دارد.

حادثه آمریکایی

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل

روزنامه گاردین نوشت: در حمله به ساختمان کنگره آمریکا اکنون می‌گویند، ترامپ را می‌خواستند در یک اقدام بر صحنه بیاورند. بازگشتی به کرسی رئیس جمهوری آن کشور با تداوم رئیس جمهوری وی. مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید می‌گوید: قرار بود با اعلام امنیت اضطراری ملی، دونالد ترامپ بر کرسی رئیس جمهوی بماند. «میدوز» این را به کمیته تحقیق کنگره می گوید که او و همکارانش از توقف صدور حکم رئیس جمهوری جو بایدن، به این سبب، یک روز پیش از آن با خبر بودند. یعنی یک روز پیش از حمله به ساختمان کنگره. طرح سی و هشت صفحه‌ای می گوید، ابتدا سناتورها اعضای کنگره را از اعلام وضعیت اضطراری امنیتی با خبر ساخته، و بعد اقدام شود.

غیرقانونی
طرح وضعیت اضطراری امنیتی، برای مایک پنس، معاون وقت ترامپ، دستورالعملی خاص پیش‌بینی کرده بود. رد آرای جو بایدن از جمله آن‌ها بود. طرح یاد شده، دو روز پیش‌تر به تعدادی از سناتورها و نمایندگان کنگره، ارائه شده بود. کنگره اکنون، آماده بررسی اظهارات میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید در دوران رئیس جمهوری دونالد ترامپ، است. نسخه ای از اوراق طرح یاد شده به روزنامه گاردین رسیده است.

طرح روزنامه فرانسوی از کفش‌های بزرگ مرکل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =