کد خبر : 290432
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
-

درباره وظایف و اختیارات وکیل شرکت بیشتر بدانید

درباره وظایف و اختیارات وکیل شرکت بیشتر بدانید

امروزه بیشتر شرکت های بزرگ یک وکیل شرکت به صورت اختصاصی برای امورات شرکت خود دارند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام لایحه، زمانی که برای شرکت و یا اعضای هیئت مدیره مسئله ی پیش  بیاید می توان از کمک های وکیل برای شرکت استفاده کرد. در گروه وکلای عدالت نویسان وکلای اختصاصی شرکت برای رسیدگی به امورات شرکت های مختلف فعالیت می کنند که شما می تواند برای یک دوره مشخص با آنها قرارداد ببندید و از راهنمایی ها و مشاوره های آن ها برای بهبود عملکردهای خود استفاده کنید.

امروزه روابط اقتصادی و تجاری در سطح داخلی و بین المللی به قدری زیاد شده که کوچکترین خطا و اشتباه در امور حقوقی شرکت ها می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به شرکت وارد کند. مبادلات، حمل و نقل،  بیمه، صادرات و واردات و … در یک شرکت به رسیدگی های تخصصی نیاز دارد و نمی توان از کارمندان عادی شرکت انتظارات داشت تا به صورت تخصصی در این حوزه ها وارد شوند و آن را به نحو احسن انجام دهند. معمولا هر چه شرکت ها بزرگتر می شوند حجم این مبادلات تجاری هم بیشتر می شود و در این صورت است که نیاز به نیروی متخصص بیشتر از قبل دیده می شود.

انتخاب بهترین وکیل شرکت در تهران

گروه وکلای عدالت نویسان یک تیم متشکل شده از وکلا در حوزه های مختلف می باشد که یکی از این حوزه ها وکیل شرکت است. هر شرکتی به دانش منحصر به فرد وکلا نیاز دارد تا مذاکرات بین المللی خود را به خوبی پیش ببرد و در تجارت حرف اول را بزند. گاها در یک شرکت دعاوی مختلفی از قبیل دعاوی داوری تجاری، ورشکستگی، انواع امور حقوقی مربوط به شرکت های تجاری (از جمله ثبت شرکت، رتبه بندی، امور مجامع شرکت ها و ….)، چک و سفته، حمل و نقل دریایی،هوایی و زمینی، حقوق بانکی، بیمه و …مطرح می شود. برای پیگیری این دعاوی و به نتیجه رساندن آن ها تخصص حرف اول را می زند.

درباره وظایف و اختیارات وکیل شرکت بیشتر بدانید

وظایف وکیل در یک شرکت

به طور کلی نقش وکیل شرکت زمانی به چشم می آید که صاحبان شرکت ها در یک مسئله حقوقی یا مدنی دچار مشکل شده اند و با قوانین مربوط به این موضوعات آشنایی ندارند. در شرایط این چنینی وکیل شرکت علاوه بر اینکه با قوانین و راهکارهای قانونی و حقوقی آشنایی دارد با نحوه طرح دعوی حقوقی، تنظیم دادخواست و لوایح دفاعی و … هم آگاهی دارد و به صورت تخصصی این مسائل را پیگیری می کند. وکلای گروه عدالت نویسان در شرکت ها موظف به انجام فعالیت هایی از قبیل انجام مطالبات مربوط به اسناد تجاری مانند چک و سفته، عقد انواع قراردادهای تجاری مانند خرید و فروش کردن املاک و مستغلات و سرقفلی، نظارت و پیگیری تخصصی بر انعقاد کردن انواع قراردادهای مرتبط با تولید، فروش و توزیع محصولات، حضور در واحد حقوقی شرکت ها بصورت توافق شده، وکالت در دعاوی و پرونده های حقوقی شرکت های تجاری و … هستند. این فعالیت ها بسیار تخصصی و حساس هستند که باید وکیل نظارت کاملی  روی همه ی آن ها داشته باشد. در شرکت ها هر قراردادی که منعقد می گردد و یا فسخ و باطل می شود باید زیر نظر وکیل شرکت باشد. پس پیگیری امورات شرکت توسط وکیل زمینه مشکلات حقوقی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

درباره وظایف و اختیارات وکیل شرکت بیشتر بدانید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =