کد خبر : 290323
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
-

پرستاران مصداق انسان باتقوا هستند

پرستاران مصداق انسان باتقوا هستند

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه پرستاران مصداق انسان باتقوا هستند بر لزوم حفظ آئین‌های سنتی با رعایت موازین شرعی تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهارکرد: یکی از مصادیق انسان باتقوا که در نزد صاحب شریعت و ائمه معصومین آمده پرستاران هستند چراکه مراقبت از بیماران ثواب بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه الگوی پرستاران باید راضی بودن، شاکر بودن و صابر بودن حضرت زینب(س) باشد، خاطرنشان کرد: البته این حرف به معنای آن نیست که پرستاران به حقوق کم و مشکلات زیاد خود راضی باشند و مطالبه نکنند بلکه باید در کنار مطالبه‌گری تلاش جدی خود را همیشه به کار ببندند.

امام جمعه فریدونکنار درخصوص اهداف تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا برای تامین، ارتقا و شکوفایی فرهنگ تشکیل شده است.

تقی‌پور تاکید کرد: فرهنگ باید در تمامی زوایای زندگی ما پررنگ باشد تا به محض اینکه دچار یک چالش شدیم با بالا بودن سطح فرهنگی این مشکلات برطرف شود.

وی با قدردانی از مسئولان فریدونکنار برای تدبیر درخصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان، گفت: به مناسبت چله‌شو که یکی از آئین‌های سنتی ما است برنامه‌ای ترتیب داده شده که جای تشکر و قدردانی از مسئولان فریدونکنار دارد چراکه نشاط و شادابی از نیازهای اصلی جامعه و سفارش دین اسلام است.

امام جمعه فریدونکنار یادآورشد: برای احترام به ایام شهادت حضرت زهرا(س) برنامه چله شو در شهرستان چند شب زودتر برگزار می‌شود تا هم کرامت آن بانوی بزرگوار حفظ شده و هم برنامه‌ای برای نشاط شهروندان درنظر گرفته شود.

تقی پور با چند توصیه به برگزارکنندگان جشن چله‌شو خاطرنشان کرد: در این مراسم باید آداب اسلامی و موازین شرعی رعایت شده و همچنین از اختلاط بین زن و مرد جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: درحالی که فرهنگ یک اصل اساسی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید اما باتوجه به شرایط جامعه و بنابر تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد باید در اولویت امور باشد.

پرستاران مصداق انسان باتقوا هستند/ لزوم حفظ آئین‌های سنتی با رعایت موازین شرعی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =