کد خبر : 290311
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

از جبهه‌های جنگ تا جبهه خدمت‌رسانی به محرومان

از جبهه‌های جنگ تا جبهه خدمت‌رسانی به محرومان

این بسیجی مازندرانی هشت سال دفاع مقدس را لمس کرد و بعد از آن در سنگرهای مختلف سعی در خدمت‌رسانی به مردم داشته است.

به گزارش عصرقائم، اسرافیل عرب هشت سال به‌عنوان شورای اسلامی طبقده‌ زادگاه خود مشغول به فعالیت بود و همچنین در شورای بخش و شورای شهرستان نیز حضور داشت و امروز برای اینکه بهتر بتواند به مردم خدمت‌رسانی کند؛ سنگر شورا را کنار گذاشت و پیگیر فراهم کردن زیرساخت‌های اداری و خدمت‌رسانی به شهر تازه تاسیس طبقده مرکز بخش گهرباران شهرستان میاندورود است.

وی در گفت‌وگو ، درباره حضور خود در جبهه‌های جنگ، اظهار کرد: جوانان سرسخت مازندران در آن زمان مستقیم بیشتر به کردستان اعزام می‌شدند، بعدها لشکر ۲۵ کربلا با حضور رزمندگان گیلان و گلستان و مازندران و در سال ۱۳۶۳ تشکیل و به‌طور ویژه کارش را ادامه داد و من سال ۱۳۶۲ وارد سپاه شدم، بعد از آن در جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس و عملیات‌های دیگر حضور داشتم.

این بسیجی مازندرانی تصریح کرد: رزمندگان مازندران برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ در بندرعباس حضور یافتند و به جزیره قشم که یک جزیره نظامی بود منتقل شدیم، در آن زمان قشم جزیره توریستی نبود بلکه یک سری عشایر در آن حضور داشتند.

عرب خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۸ با ۲۷ سال خدمت بازنشسته شدم اما همیشه تشنه خدمت هستم، ما هر چیزی داریم از جمهوری اسلامی و شهدا است، آرزویم این است که شرمنده شهدا نباشم.

وی خطاب به جوانان گفت: امروز زمان گلایه نیست؛ جوانان منتظر کسی نباشند بلکه باید خودشان پای کار بیایند، برای خودشان خدمت انجام دهند، آتش به‌اختیار عمل کنند، الان جنگ دشمن جنگی مجازی است، امروز اگر بتوانیم یک خانواده خوب تربیت کنیم یک بسیجی هستیم.

این بسیجی خیر ادامه داد: اینکه در بحران‌ها بدون ادعا به مردم خدمت کنیم یعنی بسیجی هستیم، بنده در خدمت همسرم و خانواده هستم.

عرب با بیان اینکه بسیجی باید زیرک باشد و با تدبیر و برنامه عمل کند، کارآفرین باشد و در مسیر اعتقادات خودش حرکت کند، گفت: ما نیز در گذشته کار کشاورزی را آغاز کردیم و فرزندانم هم در مسیر انجام کار دامپروری و کشاورزی قرار گرفتند و دوست نداشتم به‌دنبال کارهای اداری بروند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد بسیجی سیاسی باشد در این حوزه باید متخصص باشد، سیاستی که همراه با دین نباشد سیاست نیست، در حوزه‌های دیگر نیز به همین گونه باید باشد و فرد بسیجی ابتدا باید متخصص باشد سپس وارد آن کار شود.

این بسیجی تاکید کرد: یک خیر زمانی خیر است که از خودش مایه بگذارد بسیجی باید موقعیت اقتصادی خوبی داشته باشد در کنارش ساده‌زیست باشد در مازندران امروز با کمترین مکان بهترین بازدهی را خواهیم داشت که این نگاه آمریکا را به زانو درمی‌آورد نگاهی که به‌دنبال تولید با استفاده از حداقل ظرفیت‌ها است و ما می‌توانیم در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم همانطور که جنگ تحمیلی را بسیجیان در حوزه‌های مختلف به سرانجام رساندند.

عرب با تاکید بر لزوم توجه به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: بسیجی باید خودساخته و آتش به اختیار باشد، خدمت به مردم همیشه جزوی از زندگی من بوده است، ارائه خدمت رایگان به کشاورزان به مدت ۶ سال مصداق بارز این حرف است، پس از آن از طرف مردم به‌عنوان شورای شهر انتخاب شدم و هشت سال سعی کردم در این سنگر خدمتگذار مردم باشم.

وی با بیان اینکه بسیجی باید خوشنام باشد، باید خودش را سرآمد دیگران بداند به‌ویژه در زمان بحران، افزود: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از زمان سیل تا کرونا در معرض آسیب قرار گرفتند، خیران در این مواقع باید با شناسایی این افراد با دیدگاه امیدوار کردن مردم حمایت کنند.

این بسیجی با اشاره به ساخت مجتمع اداری در شهر طبقده برای حضور و ارائه خدمت از سوی مراکز و نهادهای حمایتی و خیریه، گفت: مجمع خیرین ما با هدف کمک به بیماران مختلف، نیازمندان و مجروحان ایجاد شده است، وظیفه ما به‌عنوان مسلمان اطلاع از اوضاع و احوال ۷ همسایه اطرافمان است، مابقی کار دل است.

عرب ادامه داد: بسیجی، دلسوز مردم و حکومت است، با شعار دادن آمریکا و اسرائیل از بین نمی‌روند، باید کار کرد، بنده سابقه هشت ساله در شورای شهر دارم، به جز خدمت تجربه‌ای ندارم و در این مسیر همیشه از خودم هزینه کردم و حتی یک استکان چای مدیون نیستم، در مواقع نیاز از جیب خودم خرج کردم، شورا نیاز به افرادی دارد که جنبه معنوی و استطاعت مالی داشته باشد تا بی‌نیاز کار کند، برخی ادعا می‌کنند اما نمی‌توانند، برای جلب مردم اول باید از خودمان مایه بگذاریم و کار را در مسیر جلب رضای خداوند انجام دهیم.

وی یادآور شد: جلب رضایت مردم هنر است و کار سختی است، برخی برای مال دنیا دست به قتل می‌زنند در حالی که بی‌ارزش‌ترین چیز دنیا مادیات است.

این بسیجی فعال با اشاره تمکن مادی‌ای که دارد، تصریح کرد: کار خداوند است که امروز بنده بی‌نیاز از مال دنیا هستم، خدا در قرآن وعده داده، هر کسی که در کار خیر مشارکت کنند خداوند چند برابر به او باز می‌گرداند.

عرب با اشاره به خاطره‌ای از سال ۱۳۷۸ گفت: مشورت با مادر، رفع مشکلات اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان از مواردی بود که  هرگز فراموش نکردم، همچنین هزینه رفتن به مکه را صرف درمان دیگران کردم، حس می‌کنم خداوند نوعی از از خودگذشتگی را در ضمیر من گذاشته است، هر جا خیرم بیشتر بود درآمدم هم افزایش یافت، خداوند هم درهای رحمت مادی و معنوی را باز می‌کند.

وی در پایان با اشاره به حضور چهار ساله‌اش در جبهه جنگ خاطرنشان کرد: ۱۳ ماه به‌عنوان بسیجی، و مابقی در عملیتهای خرمشهر، آزادسازی ۱۳ روستای کردستان، عملیات رمضان (آرپیچی زن)  و در عملیات بیت‌المقدس (تک تیرانداز) حضور داشتم.

از جبهه‌های جنگ تا جبهه خدمت‌رسانی به محرومان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =