کد خبر : 290321
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
-

ابتکار عمل و انسجام تیم مذاکره‌کننده قابل تقدیر است

ابتکار عمل و انسجام تیم مذاکره‌کننده قابل تقدیر است

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه ابتکار عمل و انسجام تیم مذاکره‌کننده قابل تقدیر است، گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران‌ با در اختیار داشتن کارشناسان و استفاده از ظرفیت آن‌ها از حالت‌ انفعالی به حالت فعال تبدیل شد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه اظهار کرد: این ایران است که با ظرفیت دیپلماسی فعال منطقه‌ای، جهانی، گشایش‌ها و مدیریت ظرفیت‌های داخلی، قدرت چانه‌زنی خود را افزایش داد و با ارائه بسته‌های پیشنهادی خود طرف‌های مذاکره کننده را به تکاپو واداشت.

وی افزود: تاکید بر مذاکرات نتیجه محور و لغو تمامی تحریم‌ها، موضع قطعی ایران است؛ آمریکا هم که جزو برجام نیست و با قدرت نمایی تیم مذاکره در پشت درهای اتاق مذاکره ماند، با اعمال تحریم‌های جدید نشان داد هرگز قابل اعتماد نبوده و خوی سلطه‌جویی خود را ادامه می‌دهد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: قطعا با این رفتارهای مذبوحانه ایران از مواضع قدرتمند خود کوتاه نخواهد آمد؛ اطمینان داریم با این تیم مذاکره کننده و مواضع هوشمندانه دیگر حقوق این ملت ضايع نخواهد شد.

اقدامات خوب قدمی به سوی وضعیت مطلوب در کشور

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه گفت: بعد از روی کار آمدن جريان انقلابی در سه قوه و ایجاد بسترهای مطالبه‌گری و پاسخگویی باید به‌دنبال اقدامات اساسی در تمام زمینه‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از مواضع و حرف‌های انقلابی به عملکرد انقلابی و در پی آن نتیجه و بازدهی انقلابی برسیم که دو صد گفته چو نیم کردار نیست.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: اقدامات خوبی در هر سه قوه انجام شده است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در ۱۰۰ روزه شروع به کار دولت در زمینه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی انجام شد.

وی اظهار داشت: در گزارش عملکرد رئیس جمهور که نشان از پاسخگویی ایشان و احترام به افکار عمومی جامعه است؛ نکات مثبت و امیداور کننده زیادی وجود داشت؛ از اقدامات ضد تورمی گرفته تا تعامل با همسایگان و امضای قراردادهای تجاری با آن‌ها که ان‌شاالله در آینده نزدیک شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که رئیس جمهور محترم عنوان‌ کردند، مسئله دلالان بود، افزود: مسئله دلالان و باندهای رانت و فساد چه در زمینه معیشتی و چه در زمینه روانی مردم را اذیت می‌کند و ضربه‌ای جدی به حیثیت نظام جمهوری اسلامی می‌زند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: این دلالان چه کسانی هستند که منافع ارز ترجیحی که باید به مردم و معیشت آن‌ها اختصاص می‌یافت را بلعیدند؛ باندهای مافیائی چه کسانی هستند که در مقاطع حساسی که کشور با آن روبروست، باعث ایجاد نوسانات ارزی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو از این دست‌های پشت پرده سخن گفتند که می‌خواهند با ایجاد اختلال در بازار ارز و گره زدن مذاکرات به معیشت مردم جریان مذاکره را تحت تاثیر قرار بدهند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود:  یکی از دلایل تمایل مردم به جریان حاکم فعلی امید به قدرت تقابل آن با جریان فساد، رانت و دلال بازی بود بنابراین این انتظار می‌رود در مسئله‌ دلالان و اختلال‌گران بازار ارز اعمال قدرت درست، منطقی و سریع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد: در قوه مقننه هم اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف انجام شد اما نگاه‌ها و انتظارات بسیار بالاتر از اقدامات فعلی است.

وی گفت: وقتی صحبت از شفافیت در مسئله پرداختی و حقوق ارگان‌های دولتی به میان می‌آید، انتظار این بود در ابتدا مجلس انقلابی این موضوع را در خود مجلس به سرانجام می‌رساند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: در بخش شفافیت در پرداختی‌ها بسیار خوب عمل شد و البته باید در مقابل گردن کلفتی برخی ارگان‌ها مانند وزارت نفت که در این زمینه تعلل و مقاومت می‌کنند، باید قاطع عمل کرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: قوه قضائیه هم در روند تحول دو سه ساله اخیر اقدامات قابل تقدیری انجام داد که ورود جدی به انبارهای سازمان تملیکی یکی از آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با سرمنشاهای فساد و وضع موجود یکی از خواسته‌های مردم است؛ آن‌هایی که ۱۸ میلیارد دلار را نابود کردند، ذخایر طلا را به فنا دادند و در ماجرای بورس و نوسانات ارز،سرمایه های مردم را از بین بروند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: حاکمیت باید به گونه‌ای عمل کند که کشور با این مشکلات مواجه نشود و این مستلزم آن است قوای سه‌گانه و دیگر ارگان‌ها با همکاری کامل و درست و منطقی عمل کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه همه قوا و نهادهای حاکمیتی است؛ نهاد نماز جمعه این ظرفیت را دارد تا از این امکان در جهت منافع مردم نهايت استفاده را انجام دهد.

وی ضمن تبریک روز پرستار که مزین و مشرف به نام حضرت زینب‌سلام‌الله‌علیها است؛ بیان کرد: این قشر زحمت‌کش که مددکار پزشکان و غمگسار بیماران هستند نقش مهمی در سلامت جامعه دارند؛ صحنه‌هایی که این قشر عزیز در جریان ویروس کرونا خلق کردند، نشان‌دهنده مجاهدت و ایثار این بزرگواران است.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت:‌ عزیزانی که بیشترین زحمت و تلاش بخش بهداشت و درمان بر عهده آن‌ها است اما کمتر دیده شدند؛ تاکیدات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مشکلات پرستاران باید به طور کامل اجرایی شود از عدالت در حقوق و مزایا گرفته تا مسئله استخدام این عزیزان؛ اینگونه نباشد یک قشری مانند پرستاران، بخش اعظم کاستی‌های بهداشت و درمان را جبران‌ کند اما هنگام رسیدگی و توجه به آن‌ها در اولویت نباشند.

ابتکار عمل و انسجام تیم مذاکره‌کننده قابل تقدیر است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =