کد خبر : 289453
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
-

راه اندازی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های نیروهای مسلح

راه اندازی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های نیروهای مسلح

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با وزیر علوم، گفت: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی تر شود و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

به گزارش عصرقائم، سردار غلامرضا جلالی در دیدار با دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ و صیانت از کشور در مقابل انواع تهدیدات فناوری پایه دشمنان گفت: ادبیات و گفتمان پدافند غیرعامل به خوبی در کشور جا افتاده است و توسعه پایه های علمی و دانشی آن هدف امروز سازمان پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اجرای برخی رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاههای نیروهای مسلح کشور گفت: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی تر و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور حوزه های پدافند سایبری، اقتصادی، نظامی، پرتوی، زیستی و شیمیایی، مردم محور، کالبدی را از دیگر حوزه های مهم و اولویت دار سازمان پدافند غیرعامل ذکر کرد و گفت: باید در این حوزه‌ها رشته های تحصیلی و انجمن‌های علمی ایجاد کنیم و در سایر رشته های غیر پدافندی نیز دروس پدافند غیرعاملی درج نماییم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات سردار جلالی گفت: در صورت تدوین طرح تفصیلی رشته‌های مورد نظر و اعلام سرفصل‌ها توسط سازمان پدافند غیر عامل به وزارت عتف، این وزارتخانه آمادگی دارد شرایط ایجاد این رشته ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید باید با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور باشد تا دانش آموختگان پدافند غیرعامل امکان جذب و بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

راه اندازی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های نیروهای مسلح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =