کد خبر : 289360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

صفر تا صد اقدامات لازم در پرونده های کلاهبرداری

صفر تا صد اقدامات لازم در پرونده های کلاهبرداری

جرم کلاهبرداری از آن دسته از جرایمی است که جز جرایم پیچیده و حساس محسوب می‌شود و حتماً حتماً باید روی تمامی و تک تک اجزای پرونده به شدت کار شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام عدل محور، چنانچه یکی از عناصر جرم کلاهبرداری جا به جا شود و یا بر عکس عنوان شود و در لایحه دفاعیه نیز همین‌گونه طرح شود،ممکن است باعث آن گردد که دعوی شما رد گردد و حکم به قرار منع تعقیب و یا برائت متهم صادر شود. توضیحات تکمیلی در ادامه با گروه وکلای عدل محور :

قطعا برای شما ممکن است سوال پیش بیاید که چرا جرم کلاهبرداری از جرایم حساس و بسیار مهم بوده و مشکل اصلی از آنجایی شروع میشود که جرم کلاهبرداری متاسفانه امروزه در جامعه بسیار رواج دارد و ما در دادگاه‌ها با تراکم بسیار زیادی از پرونده‌های کلاهبرداری مواجهه هستیم و هر وکیلی قابلیت دفاع از این پرونده‌ها را به دلیل حساس بودن جرم و اجزای آن ندارد.

در این بخش به بررسی صفر تا صد اقداماتی که باید در پرونده های کلاهبرداری انجام شوند می‌پردازیم و به شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت https://adlmehvar.com مراجعه کرده و برای جرم کلاهبرداری و پرونده‌های کلاهبرداری مشاوره حقوقی دریافت کنید و از توضیحات وکیل متخصص امور کلاهبرداری گروه وکلای عدل محور بهره مند شوید.

عنصر مادی جرم کلاهبرداری

جرایم به طور کلی در قوانین ما به چندین دسته تقسیم میشوند.جرایم آنی، جرایم مستمر، جرایم ساده، جرایم مرکب، جرایم به عادت، جرایم به حالت و …

کلاهبرداری در زمره جرایم مرکب قرار میگیرد چرا که عنصر مادی آن به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن (توسل به وسایل متقلبانه) و بخش دوم آن (بردن مال دیگری) می‌باشد.

دقت داشته باشید که اثبات این دو عنصر برای پرونده کلاهبرداری از اصلی‌ترین کارهایی است که یک وکیل باید انجام دهد.

یعنی در درجه اول شما و وکیل پرونده کلاهبرداری باید مستندات لازم جهت اینکه متهم و مرتکب پرونده کلاهبرداری به وسایل متقلبانه متوسل شده است را اثبات نماید.

برای مثال شما باید با در دست داشتن مستندات کافی برای دادگاه این موضوع را احراز کنید که متهم پرونده شما به وسیله ای متقلبانه متوسل شده است و به وسیله آن مانور داده است و ذهن شما را منحرف کرده است و باعث گول خوردن شما شده است.

نظیر آن که یک کارت ویزیت تقلبی در جهت آن که وکیل است به شما داده باشد و به وسیله این اقدام متقلبانه از شما پول هنگفتی در جهت انجام معامله ای دریافت کرده باشد.

عنصر دومی که شما و وکیل پرونده کلاهبرداری باید ثابت کنید آن است که متهم به وسیالی متقلبانه و اقداماتی متقلبانه متوسل شده و مانور داده است تا به وسیله آن شما را گول بزند و مال شما را ببرد. مال شما را به طوری ببرد که سرقت محسوب نگردد و شما با میل و رضایت خودتان این پول را به متهم داده باشید.

اقدام سومی که حتما شما  و وکیل پرونده شما باید ثابت کنید آن است که درست است که شاکی پرونده پول را با رضایت به متهم تقدیم کرده است اما این تقدیم پول در اثر وجود دو علت به صورت همزمان بوده است!اولی آن که اقدامات متقلبانه و مانورهای متقلبانه انجام شده است و دوم آن که شاکی پرونده به دلیل همان اقدامات و نه اقدامات دیگری گول خورده است و راضی به پرداخت پول به متهم شده است.

اقدامات پرونده کلاهبرداری پس از بررسی مستندات

پس از بررسی مستندات و پس از آن که تمامی مواردی که ذکر شد در پرونده ضمیمه شد حال اقدام بعدی نوشتن لایحه‌ای جان دار و پر و پیمان است تا قاضی دادگاه را علاوه بر مستندات بتوان با لایحه تقدیمی مجاب کرد که تمامی عناصر مادی و عنصر روانی جرم کلاهبرداری که شامل این می‌شود که متهم قطعاً قصد کلاهبرداری داشته است و به دلیل انجام جرم کلاهبرداری به وسایل متقلبانه متوسل شده است، در این پرونده و در این کیس وجود داشته است.

پس از آن وکیل پرونده در دادگاه نیز بر اساس مستندات و لایحه تقدیمی از موکل خویش دفاع می‌کند و سعی می‌کند تا با چیدن عناصر جرم در کنار هم قاضی محترم رسیدگی کننده را مجاب کند تا رای را به نفع موکل خویش صادر نماید.

صفر تا صد اقدامات لازم در پرونده های کلاهبرداری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =