کد خبر : 288233
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
-

بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی محمدرضا حکیمی

بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی محمدرضا حکیمی

«بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی محمدرضا حکیمی» برگزار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انجمن فرهنگی آموزشی ویرایش و درست‌نویسی، «بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی دانشور روان‌شاد محمدرضا حکیمی» را برگزار می‌کند.

این مراسم با سخنرانی محمد اسفندیاری و غلامرضا امامی روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. مهدی صالحی نیز به عنوان مجری کارشناس در این برنامه حضور خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده مراسم بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی دانشور روان‌شاد محمدرضا حکیمی به نشانی @khaneketab در آپارات مراجعه کنند.

محمدرضا حکیمی، اندیشمند دینی و نویسنده در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. او در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سیدمحمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی‌خان مخیری از مهم‌ترین استادان حکیمی بوده‌اند. از آثار محمدرضا حکیمی می‌توان به «الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، «سپیده‌باوران»، «گزارش (برگرفته از الحیاة)» و … اشاره کرد.

محمدرضا حکیمی در شامگاه روز ۳۱ مردادماه از دنیا رفت.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

بزرگداشت مقام ادبی و ویرایشی محمدرضا حکیمی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + شانزده =