کد خبر : 288245
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
-

«اداره خودمختار کردهای سوریه» خواستار گفت‌وگو با دمشق شد

«اداره خودمختار کردهای سوریه» خواستار گفت‌وگو با دمشق شد

اداره خودمختار کُرد شمال و شرق سوریه با کاردار سفارت سومالی در دمشق در مورد گفت‌وگو با دولت سوریه، روند سیاسی و تهدیدات ترکیه برای منطقه رایزنی کرد.

به گزارش عصرقائم،  «عبدالکریم عمر» رئیس مشترک روابط خارجی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه (که بخش اعظم آن را کُردها و نیروهای مخالف دولت سوریه تشکیل می‌دهند) امروز میزبان «فرحان جرحان» کاردار سفارت سومالی در دمشق و رئیس هیئت سومالیایی و «ناتاشا» رئیس دفتر یونیسف در شمال و شرق سوریه بوده است.

به گزارش روسیا الیوم، در این دیدار طرفین بسیاری از مسایل سیاسی و اقتصادی و به طور خاص گفت‌وگو با دولت سوریه، روند سیاسی در این کشور و تهدیدات ترکیه برای منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عبدالکریم عمر تأکید کرد که اداره خودمختار کُرد در مورد هرگونه گفت‌وگو با دولت سوریه جدی است و تلاش می‌کند کانال‌های گفت‌وگو با دمشق را باز کند و به صورت مستمر با روس‌ها برای ایفای نقش در این گفت‌وگو در ارتباط است.

وی اظهار کرد که تهدیدهای ترکیه موج جدیدی از آوارگی ایجاد می‌کند و فرصت جدیدی برای داعش خلق می‌کند تا از طریق هسته‌های خفته خود به فعالیت‌های تروریستی‌اش در منطقه بازگردد.

از سوی دیگر، فرحان جرحان کاردار سفارت سومالی گفت که راه حل اساسی برای حل بحران سوریه زمانی آغاز می‌شود که کشورهای عربی و همه طرف‌های سوری مسئولیت‌های خود را در قبال این کشور بر عهده بگیرند.

وی در پایان از اداره خودمختار شمال و شرق سوریه برای حفظ جان شهروندان سومالیایی و حفظ حقوق آنها و مراقبت از آنها در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

«اداره خودمختار کردهای سوریه» خواستار گفت‌وگو با دمشق شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + شانزده =