کد خبر : 287748
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند

سه شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در شهرهای بیرجند، تهران و راز و جرگلان دفن شده بودند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، “شهید حسین بابایی” در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان شهید گمنام در “حوزه علمیه برادران بیرجند” دفن شده بود. “شهید علیرضا مرتضوی” در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان شهید گمنام در “قطعه ۵۰ بهشت زهرا س تهران” دفن شده بود و “شهید محمدحسن صادق” که در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان شهید گمنام در “شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی” دفن شده بود.

شهید حسین بابایی، فرزند ولی محمد، متولد ۱۳۴۳، جمعی لشکر ۵ نصر از مشهد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در حوزه علمیه برادران بیرجند دفن شد.

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند

گفتنی است خانواده شهید بابایی فرزند دیگری به نام «علیرضا بابایی» را نیز تقدیم اسلام کرده‌اند.

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند
خانواده شهید علیرضا مرتضوی

شهید علیرضا مرتضوی، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۲، جمعی لشکر ۵ نصر از مشهد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۶۷ در تک دشمن در ماووت به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرا س تهران دفن شد.

شهید محمدحسن صادق، فرزند علی، متولد ۱۳۱۷، جمعلی لشکر ۵ نصر، از چناران خراسان رضوی به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در راز و جرگلان در استان خراسان شمالی دفن شد.

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند

سه شهید گمنام مشهدی شناسایی شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 6 =