کد خبر : 287620
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می‌باشد؟

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می‌باشد؟

بین وسایل برقی منزل، تعدادی از آنها را بیشتر و تعدادی از آنها را کمتر در شبانه‌روز استفاده می‌کنیم. تلویزیون جزء وسایلی است که در بسیاری از خانه‌ها مدت زیادی مشغول کار است و گاهی حتی اگر اهل خانه در حال تماشای تلویزیون نباشند نیز همچنان تلویزیون روشن است!

به گزارش عصرقائم،  بنابر اعلام زنبیل، همراه زنبیل باشید تا با اعداد و ارقام بررسی کنیم و ببینیم مصرف برق در برندهای مختلف تلویزیون چقدر تفاوت دارد و این تفاوت آیا باعث می شود تا بخواهیم به سراغ برندهای خاصی برویم یا خیر.

عوامل تاثیرگذار در مصرف برق تلویزیون

عمده مصرف برق تلویزیون مربوط به پنل نمایشگر آن است. فناوری بکار رفته در تلویزیون هایی که پنل LED دارند نسبت به پنل LCD  پیشرفته‌تر است به همین خاطر مصرف برق پنل LED همیشه از LCD کمتر است.
عامل دیگری که در مصرف برق تلویزیون تاثیرگذار است، سایز صفحه نمایش آن می باشد. طبیعی است که هر چه سایز تلویزیون بزرگتر باشد مصرف برق آن نیز بیشتر خواهد بود. البته تلویزیون حتی در زمانی که صفحه‌اش خاموش و در حالت آماده بکار باشد مصرف برق ناچیزی در حدود ۵/۰ وات در ساعت دارد که به هر حال در مجموع مصرف ماهانه تلویزیون تاثیر اندکی خواهد گذاشت.

چطور بفهمیم مصرف برق تلویزیون چقدر است؟

معمولا یک برچسب مشخصات تلویزیون به پشت بدنه آن چسبانده می شود که اطلاعات مختفی روی آن درج شده است. روی این برچسب مقابل عبارت Power Consumption عددی برحسب وات نوشته شده که برق مصرفی تلویزیون در هر ساعت را نشان می دهد. این عدد باید بر ۱۰۰۰ تقسیم شود تا برحسب کیلووات ساعت مصرف برق تلویزیون به دست آید. اگر روی برچسب تلویزیون شما چنین چیزی نوشته نشده باید به کاتالوگ تلویزیون یا سایت سازنده مراجعه کنید.

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می‌باشد؟

نحوه محاسبه هزینه برق مصرفی تلویزیون در ایران

در ایران هزینه برق براساس تعرفه وزارت نیرو برای مناطق عادی در ماه‌های غیرگرم در سال ۱۴۰۰ برای مصرف کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه هر کیلووات ۶۰۰ ریال محاسبه می‌شود که هزینه برق حدود ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی با این تعرفه محاسبه می‌شود. هر چند این اعداد برای مصارف بیشتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در مناطق گرمسیر تعرفه‌های جداگانه ای دارد. اگر مصرف میانگین هر ایرانی که ۳ ساعت تماشای تلویزیون در روز است را ملاک قرار دهیم، در ماه ۹۰ ساعت تلویزیون برق مصرف می‌کند.

مصرف برق تلویزیون ال جی

یک تلویزیون ۴۳ اینچ LED الجی به طور میانگین ۷۵ وات (۰۷۵/۰ کیلووات) در ساعت برق مصرف می‌کند. با ضرب ۰۷۵/۰  در ۹۰ ساعت ۷۵/۶ کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب ۷۵/۶  در ۶۰۰ ریال، ۴،۰۵۰ ریال مصرف برق این تلویزیون ال جی در یک ماه می‌شود.
تلویزیون‌های ۶۵ اینچ LED الجی مصرف میانگین ۱۰۳ وات (۱۰۳/۰ کیلووات) در ساعت دارند با ضرب ۱۰۳/۰  در ۹۰ ساعت ۲۷/۹ کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب ۲۷/۹ در ۶۰۰ ریال، ۵،۵۶۲ ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می شود.

مصرف برق تلویزیون سامسونگ

تلویزیون ۴۳ اینچ LED سامسونگ به طور میانگین ۷۳ وات (۰۷۳/۰ کیلووات) در ساعت برق مصرف می کند. با ضرب ۰۷۳/۰ در ۹۰ ساعت ۵۷/۶ کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب ۵۷/۶ در ۶۰۰ ریال، ۳،۹۴۲ ریال مصرف برق این تلویزیون سامسونگ در یک ماه می‌شود.
تلویزیون‌های ۶۵ اینچ LED سامسونگ مصرف میانگین ۲۲۰ وات (۲۲/۰ کیلووات) در ساعت دارند با ضرب ۲۲/۰ در ۹۰ ساعت ۸/۱۹ کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب ۸/۱۹ در ۶۰۰ ریال، ۱۱،۸۸۰ ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می‌شود.

مصرف برق تلویزیون TCL

تلویزیون ۴۳ اینچ LED تی سی ال به طور میانگین ۸۰ وات (۰۸/۰ کیلووات) در ساعت برق مصرف می کند. با ضرب ۰۸/۰ در ۹۰ ساعت ۲/۷ کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب ۲/۷ در ۶۰۰ ریال، ۴،۳۲۰ ریال مصرف برق این تلویزیون TCL در یک ماه می شود.
تلویزیون های ۶۵ اینچ LED این برند مصرف میانگین ۱۵۰ وات (۱۵/۰ کیلووات) در ساعت دارند با ضرب ۱۵/۰ در ۹۰ ساعت ۵/۱۳ کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب ۵/۱۳ در ۶۰۰ ریال، ۸،۱۰۰ ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می‌شود.

مقایسه هزینه برق تلویزیون‌ها در ایران

اگر مقایسه‌ای بین سایزهای کوچک و بزرگ تلویزیون‌های LED بالا داشته باشیم درمی‌یابیم که در تلویزیون‌های سایز کوچکتر ۴۳ اینچ هزینه برق مصرفی تفاوت چندانی ندارد و در سایز بزرگتر ۶۵ اینچ سامسونگ بیشترین مصرف برق و ال‌جی کمترین مصرف برق را دارا هستند. نکته قابل توجه اینجاست که به خاطر ارزان بودن برق در ایران حتی پرمصرف‌ترین تلویزیون‌ها نیز از نظر قیمتی تفاوت فاحشی با کم مصرف‌ترین تلویزیون‌ها ندارند. به همین خاطر در کشورمان برق مصرفی تلویزیون نمی‌تواند به عنوان ملاک خرید تلویزیون در نظر گرفته شود.

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می‌باشد؟

خرید تلویزیون از برندهای مختلف را از کجا انجام دهیم؟

برای خرید تلویزیون از بین برندهای مختلف می توانیم به جای اینکه فروشگاه های فیزیکی تلویزیون را زیر و رو کنیم تا مدل و برند مورد نظر خود را پیدا کنیم به صورت آنلاین و از بین برندهای مختلف و در کمترین زمان اینکار را انجام دهیم. فروشگاه اینترنتی زنبیل تنوع بالایی از انواع مدل‌های تلویزیون ال‌جی، سامسونگ و…  را داراست که در کنار تنوع بالا، گارانتی اصلی این محصولات را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های ال ای دی سامسونگ با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون جی پلاس با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت تلویزیون ال جی

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می‌باشد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =