کد خبر : 287395
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
-

طاهری: ۶ کشور برای کسب سهمیه جهانی هندبال می‌جنگند

طاهری: ۶ کشور برای کسب سهمیه جهانی هندبال می‌جنگند

مربی تیم ملی هندبال گفت: تقریبا شش تیم هستند که برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگند اما اینکه چطور قرعه رقم بخورد خیلی مهم است.

به گزارش عصرقائم، محسن طاهری مربی تیم ملی هندبال مردان ایران در گفت و گو ، در خصوص حضور در تورنمنت چهارجانبه قطر اظهار کرد: قبل از اردوی قطر یک هفته ای در تهران اردو داشتیم که اردوی نسبتا خوبی برای تیم بود. تمرینات را پیگیری کردیم و بعد به قطر اعزام شدیم. تورنمنت قطر خیلی خوب بود از این جهت که اولین تجربه مسابقه بین‌المللی تیم ملی برای سرمربی جدید بود و سبب شد تا او دید خوبی از بازیکنان کسب کند. به هر حال بازیکنان در تمرین و مسابقه خود را نشان می‌دهند و مربی می‌تواند بازیکنان را ارزیابی کند. اردوی خیلی خوبی بود. همیشه قطر اردوهای خود را خوب برگزار می‌کند.

مربی تیم ملی هندبال در مورد عملکرد تیم ملی در این تورنمنت گفت: در قطر سه بازی کردیم. بازی اول مقابل عربستان بود که با نتیجه خوبی پیروز شدیم. در بازی دوم برابر کویت قرار گرفتیم. فکر می‌کنم بازیکنان در این بازی کمی به لحاظ روحی و روانی دچار غرور کاذب شدند و کیفیت بازی اول را ارائه ندادند. از طرفی چون تیم کویت هم در بازی اولش مقابل قطر باخته بود می‌خواست جبران کند. این دو عامل سبب شد مقداری تیم ما کیفیت لازم را نداشته باشد و متاسفانه بازی را واگذار کردیم. در صورتی که من فکر می‌کنم بازیکنان ما کیفیت خوبی دارند و می‌توانند همین تیم کویت را شکست دهند.

طاهری در مورد بازی سوم مقابل تیم چند ملیتی قطر گفت: بازی سوم هم برابر قطر بود. قطر تیم قوی است که سالهای سال با بازیکنان خارجی کار کرده است. متاسفانه چون تیم ما در دوبازی قبل دو بازیکن دست چپ را در پست راست به خاطر آسیب دیدگی از دست داده بود و تیم مقداری ناقص شده بود نتوانستیم کیفیت لازم را داشته باشیم و مقابل این تیم شکست خوردیم.

مربی تیم ملی هندبال در خصوص حضور لژیونرها در اردوی بعدی تیم ملی گفت: ما روزهای تعطیل IHF (فدراسیون جهانی هندبال) را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم بهره ببریم. ما در تورنمنت قطر نتوانستیم از لژیونرهایی چون سجاد استکی و افشین صادقی استفاده کنیم چون قطر قانونی را وضع کرده بود که اگر کسی از قطر خارج می‌شد دو ماه باید در کشور خود می‌ماند و دوباره وارد باشگاه می‌شد. در این شرایط باشگاه‌های آنها موافقت نکردند که در کوران مسابقات بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی بگذارند.

وی افزود: البته این قانون از اول ماه دسامبر یعنی طی چند روز آینده لغو خواهد شد و ما می‌توانیم در تورنمنت‌های دیگر از بازیکنانمان استفاده کنیم، البته اگر در باشگاه‌هایشان مسابقه ای نداشته باشند. در روزهای IHF هم که قطعا بازیکنان در اختیار ما خواهند بود.

طاهری در خصوص آغاز مرحله بعدی اردوی تیم ملی گفت: حدود یک ماه و نیم دیگر اردوی بعدی تیم ملی مجددا برگزار خواهد شد. اگر دوستان بتوانند هماهنگی های لازم را انجام دهند تیم به تورنمنت رومانی و اسپانیا اعزام خواهد شد و بعد هم که به مسابقات قهرمانی آسیا خواهیم رفت. البته این دو تورنمنت هنوز قطعی نشده و پیگیر آن هستیم.

وی افزود: تقریبا مرحله بعدی اردوی تیم ملی از اواسط آذر و بعد از پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد. تا آن زمان بازیکنان در اختیار باشگاه ها هستند. مسابقات لیگ انجام می شود و بعد از آن اردو خواهیم داشت.

وی در خصوص تعداد سهمیه های آسیا برای مسابقات جهانی گفت: آن طور که من می‌دانم ۵ سهمیه است، اما باید دقیق آن را از فدراسیون بپرسید. چیزی که برای ما عنوان شده ۵ تیم است.

وی در پاسخ به این‌ سوال که چقدر امید است که ایران سهمیه جهانی را کسب کند گفت: همه تیم ها برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. تیم های کره، ژاپن، قطر، بحرین و عربستان در حال آمادگی برای کسب سهمیه هستند. میزبان مسابقات عربستان است و قطعا عربستان با آمادگی دو چندان به مسابقات خواهد آمد، کویت بعد از چند سال غیبت برای حضور موفق برنامه ریزی کرده و ساختار تیمش را به خوبی شکل داده است. ایران هم یکی از تیم‌های مطرح است. اگر بخواهیم حساب کنیم تقریبا ۶ تیم هستند که برای این ۵ سهمیه می‌جنگند اما اینکه قرعه چطور رقم بخورد خیلی مهم است. اگر بیش از ۱۲ تیم باشیم در چهار گروه تقسیم می شویم و اگر کمتر باشیم در دو گروه تقسیم بندی خواهد شد. اینها همه شرایط قرعه و مسابقات است که باید در نظر گرفت.

طاهری: ۶ کشور برای کسب سهمیه جهانی هندبال می‌جنگند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =