کد خبر : 286492
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰:۵۱
-

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

ناوچه‌های نیروی دریایی سپاه، آمریکایی‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند

ناوچه‌های نیروی دریایی سپاه، آمریکایی‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: آمریکایی‌ها با ناو جنگی به دزدی آمده بودند ولی ناوچه‌های نیروی دریایی سپاه با توکل بر خدا و بر ناوهای بزرگ آنها فائق آمدند و آنها چاره‌ای جز عقب نشینی نداشتند.

به گزارش عصرقائم، بمناسبت ۱۳ آبان روز تجلی آزادگی و شجاعت و غیرت ملت ایران، دانش آموزان قائم‌شهری بار دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی نمازجمعه شهرستان گردهم آمدند و این روز را گرامی نگاه داشتند.

هوشنگ اصغریان ریاست آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر در ابتدای این مراسم با اشاره به گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز از حضور میهمانان و شرکت کنندگان در این مراسم تشکر کرد و گفت: بیانیه تفصیلی گام دوم انقلاب که در اسناد بنیادین آموزش و پرورش از آن یاد شده و حضور پررنگ دانش‌آموزان و فرهنگیان ما در مبانی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که آنها در صف مقدم حضور دارند.

وی افزود: امروز دانش آموزان عزیز ما جهت گرامیداشت روز مبارزه با استکبار در فضای مجازی در حال برگزاری مراسم ۱۳ آبان هستند تا به همگان نشان دهند که با تجدید بیعت با مبانی های نظام جمهوری اسلامی ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله علی معلمی ضمن عرض تبریک و تهنیت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: استکبار جهانی از حضور امام به شدت در هراس بود و با تصور غلط خود خیال می‌کردند اگر امام را تبعید و از وطن دور کنند و ملت به او دسترسی نداشته باشند امام و سخنان گرم او فراموش می‌شود اما آنها غافل بودند نوری که خدا برافروزد را کسی نمی‌تواند خاموش کند .

وی به حادثه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۵۷ در چنین ایامی زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا دیدن انقلاب در ایران در حال اوج گرفتن است و شعاع حرکت آن به سراسر کشور در حال گسترش است به هراس افتاد و در ۱۳ آبان وارد ایران شد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر در ادامه بیان کرد: در آن روز دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا اجتماع کردند و شعار دادند وکه رژیم آنها را به رگبار مسلسل بست و جمعی از آنها را به شهادت رساند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رویداد ۱۳ آبان سال ۵۸ و انقلاب دوم دانشجویان و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: هنوز به یک سال از جشن پیروزی انقلاب نرسیده بود که دانش آموزان و دانشجویان در سالگرد شهدای دانش آموز و دانشجو در مقابل سفارت آمریکا که در آن زمان جاسوسی صورت می گرفت تظاهرات کردند و لانه جاسوسی آنها را که با تابلوی سفارت آمریکا در حال کشیدن نقشه برای براندازی انقلاب بودند را تسخیر کردند.

این مسوول به جان بر کفی دلیران نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: دریادلان از خدا ترس و از غیر خدا نترس نیروی دریایی سپاه در مقابل دزدان‌دریایی نیروهای آمریکایی معجزه‌آسا عمل کردند.

آیت الله معلمی تصریح کرد: دزد که میخواهد دزدی کند فرصت ها را مناسب می‌بیند و در زمان غفلت صاحبخانه و بقول خودشان در زمان هوشیاری عمل می کند از همین سو آمریکایی‌ها همه مقدمات را برای این سناریو آماده کرده بودند و زمانی که نفت کش را تصرف کردند این خبر به مراکز تصمیم‌گیری ما رسید به سرعت فرمان برای آزادسازی نفتکش و کشتی دزدان را دادند و هر دو کشتی را با صلابت به سمت آبهای جمهوری اسلامی ایران هدایت کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با ناو جنگی به دزدی آمده بودند ولی ناوچه‌های نیروی دریایی سپاه با توکل بر خدا و بر ناوهای بزرگ آنها فائق آمدند و آنها چاره‌ای جز عقب نشینی نداشتند.

امام جمعه قائم‌شهر در ادامه خطاب به دانش آموزان با سوال اینکه استکبار یعنی چه؟ بیان کرد: استکبار یعنی گردنکشی کردن یعنی زیر بار حق نرفتن و ظالمانه عمل کردن، ملت ایران در برابر استکبار ایستاده چرا که در فرهنگ دینی و قرآنی خود استکبار را محکوم می‌کند و مبارزه با آن را واجب می شمارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: اولین مستکبر جهان هستی، ابلیس بود و مستکبرین بعدی از شیطان ارثیه گرفتند مستکبر بعدی فرعون بود که با استکبار پیشه کردن و قصد بر حکومت کل جهان هستی را داشت او گمان می کرد جهان حساب و کتابی ندارد و سرانجام را در آغازی که شروع کرده بود میدید و از قدرت حضرت حق غافل بود.

معلمی در پایان تصریح کرد: ملت رشید ایران در برابر استبداد داخلی و استکبار جهانی ایستاده و به فضل الهی ایستادگی را تا ظهور ولی الله الأعظم ادامه خواهد داد تا پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دست حجت حق برساند.

 

خبرنگار: فاطمه نودهی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 17 =