کد خبر : 286004
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
-

اقدامات پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی باید کاربردی باشد

اقدامات پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی باید کاربردی باشد

فرماندار بابل با اشاره به اینکه امروزه چهره تهدیدات ثابت نیست و مرتب در حال تغییر است گفت: اقدامات پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی باید کاربردی باشد

به گزارش عصرقائم، قربانعلی ولی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل با شعار ایران پایدار برای دفع خطر دشمن به منظور  افزایش اقدامات غیر مسلحانه‌ای به موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن است.

وی بیان کرد: پدافند‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی، کالبدی، مردم محور و عمومی کارکرد‌ها و عملکرد‌های هشت‌گانه پدافند غیر عامل هستند.

فرماندار بابل بیان کرد: هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علی رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.
وی ادامه داد: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه ها و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش است که باید با نگاه مردم محور شکل بگیرد.
ولی زاده تصریح کرد: به موازات توسعه و تلاش و پیشرفت حاصل شده در حوزه فناوری، موضوع پدافند غیرعامل به ضرورت انکار ناپذیر برای همه کشور ها تبدیل شده است هرچند که کاستی‌هایی در این حوزه در سال‌های گذشته وجود داشته است امیدواریم که در سالهای آینده با استفاده از تجربیات گذشته اقدامات خوبی در بحران‌ها صورت گیرد.
وی اظهار کرد: عرصه فعالیت پدافند غیرعامل کلان و متنوع است به گونه ای که همه زمینه ها از جمله زیستی، فنی، سایبری، اقتصادی، مالی، انرژی، حمل و نقل را در بر می‌گیرد و برای این شهرستان برای سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ولی زاده از جمله اقدامات صورت گرفته در این هفته را در حوزه کشاورزی مانور مگس مدیترانه ای و همچنین رونمایی از زلزله یاب و مانور جاده ای و همایش زیست محیطی عنوان کرد.

فرماندار بابل گفت: امروزه چهره تهدیدات ثابت نیست و مرتب در حال تغییر است به خصوص با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های کشورهای متخاصم همواره در حال بروزرسانی است لذا ما باید به تهدیدات به صورت خطی نگاه نکنیم وباید در این راستا به صورت عملی اقدام کنیم.
اقدامات پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی باید کاربردی باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =