کد خبر : 285895
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
-

گازرسانی ۱۰۰ درصدی به شهرهای ساری و میاندورود تا اوایل سال ۱۴۰۱

گازرسانی ۱۰۰ درصدی به شهرهای ساری و میاندورود تا اوایل سال ۱۴۰۱

سرپرست گاز مازندران گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده بنا است تا در اوایل سال آینده، گازرسانی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های ساری و میاندورود هم در بخش شهری و هم بخش روستایی، انجام شود و در واقع جزو نخستین شهرهای سبز ما قرار گیرند.

به گزارش عصرقائم، مقدم بیگلریان در گفت و گو ، اظهار کرد: پیشرفت ساخت ایستگاه مازارستاق ساری واقع در بخش چهاردانگه مطلوب است و پس از ساخت به کارخانه منتقل و برنامه نصب آن انجام خواهد شد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که این ایستگاه تا قبل از پایان امسال راه اندازی شود.

سرپرست گاز مازندران، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده بنا است تا در اوایل سال آتی (۱۴۰۱)، گازرسانی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های ساری و میاندرود هم در بخش شهری و هم بخش روستایی، انجام شود و در واقع جزو نخستین شهرهای سبز ما قرار گیرند.

بیگلریان ادامه داد: وضعیت گازرسانی در حوزه شهری بالغ بر ۹۹٫۸ درصد و در حوزه روستایی نیز ۹۸٫۹ درصد است که با پروژه‌هایی که هم اکنون در دست اجرا است امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حدود ۱۰ روستا را به جمع روستاهای گازدار اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که در محدوده شهرستان‌های ساری و میاندرود داریم، تکمیل خط لوله ۱۶ اینچ است که در دست انتخاب پیمانکار است و با انتخاب پیمانکار با اجرای این پروژه وضعیت قابلیت اطمینان ما از میزان مطلوبی برخوردار خواهد شد.

سرپرست گاز مازندران، تاکید کرد: به دلیل اینکه ما این امکان را فراهم می‌کنیم که گاز را از خط ۴۲ اینچ فشار قوی به انشعاباتی که از طریق خط ۳ اینچ سراسری شمال تغذیه می‌شوند، ارتباط دهیم و این ما را از یک قابلیت اطمینان بالایی برای تامین گاز در فصول سرد برخوردار خواهد کرد که این پروژه نیز در سال بعد انجام خواهد شد.

باقری رئیس بهره برداری مرکز مازندران نیز در این باره گفت: ایستگاه مازارستاق نیز در آینده‌ای نزدیک به شبکه گاز متصل خواهد شد و با این اتفاق، شهرسان ساری به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد شد.

وی افزود: در بحث اشتراک پذیری ۱۰ روستای جدید در بخش چهاردانگه اخیرا انشعاب گذاری‌ها آغاز شده است و در حال حاضر مشغول عملیات نصب کنتور هستیم.

رئیس بهره برداری مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: امید داریم با پیگیری اداره گاز منطقه دو ساری، ساکنان این روستاها نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.

دهدار سرپرست اجرای طرح‌ها شرکت گاز مازندران در این خصوص اظهار کرد: برای اینکه کار گازرسانی به روستاهای بخش‌های دودانگه و چهاردانگه ساری به اتمام برسد، دو پروژه در دست اقدام داریم که اگر این دو پروژه تا پایان امسال و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد، کل منطقه ساری گازدار خواهد شد.

وی افزود: در این راستا، چهار ایستگاه مازارستاق، لنگر، ورکی و تکمیل ایستگاه زلم رودبار و کیاسر در دست اقدام است که اگر به بهره برداری برسد، مشکل افت فشار و احتمال کمبود گاز در مرکز استان، مرتفع خواهد شد.

گازرسانی 100 درصدی به شهرهای ساری و میاندورود تا اوایل سال 1401/ایستگاه «مازارستاق» چهاردانگه تا پایان امسال به شبکه متصل می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 14 =