کد خبر : 285872
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
-

چشم عربستان به آفریقا در اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا

چشم عربستان به آفریقا در اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا

وزیر خارجه عربستان، صلح و امنیت در آفریقا را اولویت کشورش دانست و بر حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در همکاری با اتحادیه آفریقا در برقراری پایه‌های ثبات و حل درگیری‌ها تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان ضمن تشکر از تلاش‌های ایتالیا و دستاوردهایش در دوره ریاستش بر اجلاس گروه ۲۰ به موفقیت‌های کشورش در دوره ریاست عربستان بر گروه ۲۰ در سال گذشته میلادی و موافقت گروه با مجموعه‌ای از ابتکارعمل‌های مربوط به حمایت اقتصادی جهانی در مقابله با کرونا اشاره کرد.

او تاکید کرد، مشارکت عربستان طی سال جاری میلادی تکمیل طرح نقشه راه گروهی مشترک است که همه کشورها در آن مشارکت دارند.

شاهزاده فیصل ابراز امیدواری کرد، همبستگی جهانی درباره وضعیت کشورهای آفریقایی و تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های بهداشت، آموزش،‌ زیرساخت‌ها و زمینه‌های دیگر دو چندان شود.

وزیر خارجه عربستان بر توجه کشورش به همکاری چند جانبه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار از طریق همایش‌های جهانی نظیر گروه ۲۰ و نیز دو برابر شدن تلاش‌های بین‌اللملی مشترک برای عبور سریع از چالش‌ها و احیای توسعه اقتصادی جهانی و تقویت بهداشت جهانی و ثبات در زندگی، اهمیت همکاری جهانی در تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در افزایش توسعه اقتصادی و رشد و ایجاد مشاغل در کشورهای مختلف تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه بر اهمیت حل و فصل مشکل تغییرات آب‌وهوایی در جهان و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت، کشورش توجه زیادی به این مساله دارد و این کار را از طریق ابتکارعمل‌هایی چون “عربستان سبز،‌ خاورمیانه سبز” و نیز خروجی‌های نشست طرح خاورمیانه سبز انجام می‌دهد که اخیرا در ریاض برگزار شد. از طریق این اجلاس همکاری با شرکای بین‌المللی برای افزایش سطح همکاری مشترک در دیپلماسی آب‌وهوایی انجام گرفت.

او همچنین به مساله گام‌های لازم و تلاش‌های بیشتر جهانی برای تامین غذا برای همه جهان و نیز ایجاد سازوکارهای سریع برای بهبود کشاورزی و فعالیت سازمان‌های غذایی تاکید کرد.

این مقام سعودی ابراز اطمینان کرد که اجلاس سران گروه ۲۰ در ایتالیا موفق شود و نتایج مثبتی در جهت خدمت به آینده ملت‌ها محقق کند که در حل مهمترین مشکلات و چالش‌های جهانی دخیل خواهند بود.

چشم عربستان به آفریقا در اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − دو =