کد خبر : 285885
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

واردات موزهای آلوده از سومالی صحت ندارد

واردات موزهای آلوده از سومالی صحت ندارد

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با بیان اینکه واردات موزهای سمی از سومالی یک شایعه است و صحت ندارد؛ گفت: غالب موزهای وارداتی به کشور از کشورهای فیلیپین، هند، پاکستان و به ویژه اکوادور تامین می‌شود و ما وارداتی از سومالی نداریم.

به گزارش عصرقائم، امیرحسین فخرآوران رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگو ، در خصوص شایعاتی مبنی بر واردات موز‌های آلوده و سمی از سومالی اظهار کرد: واردات موزهای سمی از سومالی یک شایعه است و صحت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر غالب موزهای وارداتی به کشور از کشورهای فیلیپین، هند، پاکستان و به ویژه اکوادور تامین می‌شود و ما وارداتی از سومالی نداریم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: موزی که از کشور اکوادور وارد ایران می‌شود ۳۰ روز در سردخانه با دمای منفی سه درجه راه طی می‌کند؛ بنابراین هیچ آفتی در این دما و مدت زمان زنده نمی‌ماند.

فخرآوران اعلام کرد: کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مربوط به کشور فرانسه است و هیچ ارتباطی با موزهای وارداتی به کشور ندارد؛ چرا که اساسا ما از سومالی، وارداتی نداریم.

وی متذکر شد: قرنطینه بهداشتی ایران بسیار سختگیرانه و با نظارت بسیار جدی است، تا جایی که هیچ گونه میوه و محصولی با آفت وارد کشور نمی‌شود.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، یادآور شد: در حال حضار قیمت هر کیلو موز در میادین میوه و تره بار مازندران بین ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان است.

واردات موزهای آلوده از سومالی صحت ندارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − دو =