کد خبر : 285629
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه سودان

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه سودان

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با همتای سودانی خود اقداماتی را که واشنگتن می‌تواند برای حمایت از بازگشت انتقال دموکراتیک تحت رهبری غیرنظامیان انجام دهد، مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در تماس تلفنی با مریم الصادق المهدی، همتای سودانی خود تسلط ارتش سودان بر قدرت و بازداشت رهبران غیرنظامی در این کشور را محکوم کرد.

واشنگتن پس از تسلط ارتش بر قدرت تصمیم گرفت کمک‌های خود به سودان را متوقف کند.

کشورهای اروپایی نیز آنچه در سودان اتفاق افتاد را محکوم کردند و از شورای نظامی خواستند تا قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند، به مسیر گذار دموکراتیک بازگردد و رهبران غیرنظامی بازداشت شده را فورا آزاد کند. اتحادیه آفریقا نیز مشارکت سودان در تمامی فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

اخیرا کودتای نظامی در سودان رخ داد و نیروهای نظامی مشترک سودان تعدادی از وزرای دولت انتقالی و اعضای غیرنظامی شورای حاکمیتی را بازداشت کردند.

پیشتر منابع سودانی از بازگردانده شدن عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر برکنارشده سودان به خانه‌اش پس از دستگیری او در جریان کودتای نظامی ارتش خبر دادند.

عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان که پیشتر دستور انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده در کشور کرده بود، ساعاتی قبل از آزادی حمدوک گفته بود: حمدوک مهمان من در منزلم است و بازداشت نیست و بعد از آرام شدن اوضاع به منزلش بازمی‌گردد، بنابراین کودتایی صورت نگرفته است.

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه سودان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =