کد خبر : 285513
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

وکلای آمریکایی روی استرداد آسانژ تاکید کردند

وکلای آمریکایی روی استرداد آسانژ تاکید کردند

وکلایی به نیابت از آمریکا امروز چهارشنبه تلاش جدیدی برای استرداد جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس از بریتانیا به جریان انداخته و استدلال کردند نگرانی درباره سلامت روان او نباید مانع از اجرای عدالت برای او در آمریکا شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، جولیان آسانژ ۵۰ ساله بابت ۱۸ فقره اتهام کیفری در ایالات متحده تحت پیگرد است که شامل نقض قانون جاسوسی میشود چون گروه او هزاران مورد فایل طبقه بندی و سند دیپلماتیک محرمانه را در ۲۰۱۰ منتشر کرد.

جیمز لوئیس، وکیل دولت آمریکا در دادگاه استیناف لندن گفت که حکم پیشین درباره عدم استرداد آسانژ به دلیل خطر بالای خودکشی او در یک زندان آمریکا نادرست بوده است. به گفته او، ایالات متحده “بسته‌ای از تضمین‌ها” به بریتانیا داده است که نگرانی‌های قاضی پرونده را رفع کند. او همچنین گفت که آمریکا تضمین داده که با انتقال آسانژ به استرالیا برای گذراندن هر حبسی که برایش تعیین شود، موافق است.

حامیان آسانژ امروز با تجمع مقابل ساختمان دادگاه شعار “جولیان آسانژ را آزاد کنید” سر میدادند. آسانژ که هرگونه اتهام را رد میکند، در زندان بلمارش حبس است. قرار بود او با ارتباط ویدیویی در جلسه دادگاه حضور پیدا کند اما به دادگاه گفته شد که او حال مساعدی ندارد. این جلسه تازه ترین مرحله در نزاع حقوقی است که از ۲۰۱۲ به راه افتاده است.

وکلای آمریکایی روی استرداد آسانژ تاکید کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =