کد خبر : 285462
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

سخنگوی کرملین: تحویل پهپادهای ترکیه‌ای به اوکراین خطرناک است

سخنگوی کرملین: تحویل پهپادهای ترکیه‌ای به اوکراین خطرناک است

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت که تحویل پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای به اوکراین ممکن است وضعیت را در منطقه دونباس (مناطق جدایی طلب شرق اوکراین) بی‌ثبات کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد استفاده از پهپادهای تهاجمی ترکیه توسط نیروهای مسلح اوکراین، گفت: ما با ترکیه روابط خوبی داریم اما تحویل چنین تسلیحاتی به ارتش اوکراین احتمالا منجر به تضعیف موقعیت در منطقه دونباس خواهد شد.

پسکوف افزود: به محض اینکه چنین تسلیحاتی به دست ارتش اوکراین بیفتد، آن‌ها با استفاده از سلاح‌ها در اوکراین موجب تضعیف موقعیت منطقه خواهند شد و چنین اقدامی به حل مشکل درون-اوکراینی کمک نمی‌کند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ ۲۶ اکتبر تایید کرد که ارتش برای اولین بار از یک پهپاد جنگی بایراکتار ترکیه‌ای (Bayraktar) در منطقه دونباس استفاده کرده است.

وزارت دفاع اوکراین در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که قراردادی را با ترکیه برای تولید ناوگان و پهپادهای تهاجمی برای ارتش اوکراین امضا کرده است. در سال ۲۰۱۹، کی‌یف “پهپاد بایراکتار” را برای تجهیز بمب‌های هوایی (MAM-L) که ساخت یک شرکت ترکیه‌ای است، خریداری و آزمایش کرد. براساس اطلاعات غیررسمی، ارزش این معامله ۶۹ میلیون دلار بوده است.

آندری تاران، وزیر دفاع اوکراین در ۱۳ اکتبر گفت که تولید کننده پهپاد ترکیه، یک مرکز نگهداری و آموزش در اوکراین خواهد ساخت.

سخنگوی کرملین: تحویل پهپادهای ترکیه‌ای به اوکراین خطرناک است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =