کد خبر : 285521
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

زیر سوال رفتن ادعای پنتاگون در زمینه آمادگی نظامیان آمریکایی

زیر سوال رفتن ادعای پنتاگون در زمینه آمادگی نظامیان آمریکایی

پنتاگون سال‌ها ادعا کرده است نظامیان آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره آماده هستند در صورت بروز جنگ بین کره شمالی و کره جنوبی – یا تقریباً در هر جای دیگر – “همین امشب بجنگند”، اما طبق یک نظرسنجی درون سازمانی که نتایجش به دست رسانه فارن پالسی رسیده، همه اعضای ارتش، مخصوصاً سربازان پیاده نظامی که ممکن است عمده نبردها را انجام دهند و با احتمال بیشتری بمیرند، چندان به وجود این آمادگی مطمئن نیستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فارن پالسی، در نظرسنجی نیروی زمینی ارتش آمریکا در ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۲۰ از بیش از ۵۴۰۰ سرباز و کارمند غیرنظامی ارتش در رده‌های مختلف، ۱۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که واحد آنها آماده استقرار فوری، جنگیدن و کسب پیروزی در هر نقطه از جهان است. حدود ۱۳ درصد از افراد نظرخواهی شده، گفتند که آنها برای این منظور به زمان بیشتری نیاز دارند، در حالی که سه درصد گفتند که در عرض یک هفته آماده اعزام می‌شوند و چهار درصد هم گفتند که در عرض یک ماه آماده خواهند شد. پنجاه و شش درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که این سوال در مورد آنها صدق نمی کند که احتمالاً دلیلش این واقعیت است که اکثر پاسخ دهندگان کارمندان غیرنظامی بودند.

اما اعداد و ارقام زمانی که بر اساس رتبه تقسیم شوند بسیار چشمگیرتر هستند. کمتر از ۲۰ درصد از افسران استوار، یعنی سربازان بسیار متخصص که در طول جنگ‌های آمریکا در دوره پس از حملات ۱۱ سپتامبر از جمله در افغانستان و سایر میدان‌های نبرد مستقر شده‌اند، گفتند مطمئن هستند که واحدشان می‌تواند امروز در یک جنگ پیروز شود. با این حال ژنرال‌های کمتری به این نظرسنجی پاسخ دادند و حدود ۴۰ درصد از آنها مطمئن بودند که می توانند بلافاصله برای یک جنگ مستقر و پیروز شوند.

توماس اسپوهر، ژنرال بازنشسته ارتش که سرپرستی برنامه دفاعی بنیاد محافظه‌کار هریتیج را بر عهده دارد، گفت: اگر جنگ قرار باشد امروز رخ دهد، فکر می‌کنم ارتش در موقعیت دشواری قرار می‌گیرد. برخی از تیم‌های رزمی تیپها به خوبی آموزش دیده‌اند، اما تعداد قابل توجهی هم هستند که آموزش خوبی ندیده‌اند.

فارن پالسی نتایج این نظرسنجی را که در راستای برنامه “کمپین کووید-۱۹ ارتش” در ۸۱ صفحه ارائه شده و به سفارش این نهاد در سال گذشته اجرا شد، با استناد به قانون آزادی اطلاعرسانی به دست آورد.

سرهنگ ترنس کلی، سخنگوی نیروی زمینی ارتش آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که رهبران ارشد این نیرو مطمئن هستند که این سرویس “برای جنگیدن و کسب پیروزی چه امروز و چه تابستان گذشته آماده است.”

کلی تاکید کرد که این نظرسنجی در اواسط سال ۲۰۲۰ انجام شده است. او گفت: در آن زمان، ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان مربوطه گفتند که آماده استقرار یافتن، جنگیدن و کسب پیروزی در یک مدت زمان معقول، بین امروز تا یک ماه، هستند.

وی با اشاره به از سرگیری تمرینات عادی نیروی زمینی ارتش آمریکا و ارائه واکسن به بیش از ۹۳ درصد از نیروهای فعال مشغول به خدمت در این نیرو گفت: ظرفیت مراکز آموزش رزمی ارتش کامل است.

اسپوهر و سایر کارشناسان این یافته‌ها را بازتاب دهنده یک روند تنزلی نگران کننده در آمادگی ارتش می‌دانند؛ اصطلاحی نظامی برای توصیف آمادگی نیروهای فعال و نیروهای ذخیره برای نبرد، در حالی که رهبران این نیرو از تاثیر تورم بر کاهش بودجه شکایت کرده اند. در یک ارزیابی سالانه از قدرت نظامی ایالات متحده که چند روز پیش منتشر شد، بنیاد هریتیج به یک سری ارقام ارتش استناد کرد که نشان می‌دهند ۵۸ درصد از تیم‌های رزمی تیپها، بهترین نیروی رزم از نزدیک در این سرویس، در بالاترین سطح آمادگی تاکتیکی قرار داشتند که هشت درصد کمتر از هدف تعیین شده توسط این نیرو است و نسبت به سال گذشته میلادی کاهش ۱۶ درصدی نشان داده است.

اسپوهر گفت: آمادگی در نیروی زمینی ارتش فراز و فرود داشته است و اگر بودجه مربوط به آن، آن طور که آنها ارائه کردند تصویب شود، فکر می‌کنم این آمادگی از این هم کمتر خواهد شد.

اما مشکلات وزارت دفاع آمریکا در زمینه آمادگی تنها محدود به نیروی زمینی ارتش آمریکا نبوده است. نیروهای این ارتش در حالی که دولت بایدن که به دنبال کاهش بودجه پنتاگون و سرمایه‌گذاری در سیستم‌های تسلیحاتی مدرن قابل استفاده در یک درگیری در آینده با چین یا روسیه مورد است، در جهت حفظ ضرباهنگ آموزشی خود به زحمت افتاده اند. جدیدترین بودجه پیشنهادی پنتاگون، استقرار چرخشی در مرکز آموزش ملی در پایگاه فورت ایروین کالیفرنیا را کاهش می‌دهد؛ جایی که در آن سربازان در مقابل یک واحد اختصاصی که می تواند یک شبیه سازی از دشمنان آمریکا مانند روسیه و چین باشد تمین کرده و آموزش میبینند به جای آنکه از یگان‌ها خواسته شود آموزش نیروها را در پاسگاه‌های داخلی طی شرایطی کمتر واقع بینانه اجرا کنند.

زیر سوال رفتن ادعای پنتاگون در زمینه آمادگی نظامیان آمریکایی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دوازده =