کد خبر : 284529
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

کشورهای منطقه دور از تحریکات استکبار، سیاست های امنیتی را دنبال کنند

کشورهای منطقه دور از تحریکات استکبار، سیاست های امنیتی را دنبال کنند

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی، سفر اخیر سرلشکر باقری را موجب تحکیم امنیتی کشورهای غرب آسیا و توجه به اشتراکاتِ منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رادیو گفت و گو، سردار علیرضا افشار با اشاره به فرایند خروج امریکا از منطقه و در ادامه به آشوب کشیدن کشورهای غرب آسیا اظهار کرد: در عراق و منطقه قفقاز و افغانستان شاهد این آتش‌افروزی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها بر اساس یک سیاست کلی پس از خروج، کشورهای منطقه را به خود وابسته می‌سازند، گفت: سفر سرلشکر باقری در این مقطع تعیین‌کننده و تأثیرگذار است و امیدواریم این همکاری‌ها بیش از گذشته موجب امنیت کشورهای منطقه باشد.

افشار با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه باید بر اساس مصالح خود عمل کرده و دور از تحریکات استکبار، سیاست و برنامه‌های امنیتی را دنبال کنند، افزود: در شرایط کنونی تحریم‌ها وجود دارد و از طرفی امریکا در انزوای جهانی قرار گرفته است و لذا کشورهای شرقی می‌توانند با نوعی تعامل، تحریم را کنار بزنند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی درعین‌ حال به تأثیرپذیری کشورها از تحریم و مشابهتِ آن‌ها در این نقطه به یکدیگر، اشاره کرد و افزود: پیوند نظمی میان این کشورها، به امنیت عمومی کمک می‌کند و تأثیر و تأثُرات اقتصادی در پرتوی آن بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

افشار لزوم نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای منطقه با یکدیگر و توجه به منافع مشترک را متذکر شد و گفت: سفر سرلشکر باقری در شرایط کنونی تأثیری تعیین‌کننده خواهد داشت.

کشورهای منطقه دور از تحریکات استکبار، سیاست های امنیتی را دنبال کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =