کد خبر : 284356
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

برگزاری دور دوم انتخابات محلی در ایتالیا

برگزاری دور دوم انتخابات محلی در ایتالیا

ایتالیایی‌ها امروز (یکشنبه) در رای‌گیری دو روزه برای دور دوم انتخابات تعیین دولت‌های محلی ۶۵ شهر کوچک و بزرگ از جمله رم به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو هفته پیش حزب چپ‌میانه دموکراتیک (PD) پیروز انتخابات شهرداری در بیشتر شهرهای بزرگ ایتالیا شد و «ویرجینیا راگی»، شهردار کنونی رم از جنبش ۵ ستاره حتی نتوانست به دور دوم راه یابد.

حزب دموکراتیک ایتالیا توانست به طور کامل در میلان و همچنین بولونیا و ناپل پیروز شده و بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست آورد و در نتیجه کارش به دور دوم کشیده نشد. اما رای‌گیری دور دوم در شهرهای شمالی ایتالیا شامل تورین و تریست و همچنین رم برگزار می‌شود. شعب اخذ رای بعدازظهر دوشنبه به کار خود پایان می‌دهند.

انتظار می‌رود در رم، «روبرتو گوآلتیری» وزیر اقتصاد پیشین ایتالیا بتواند اکثر آرایی را که در دور اول به ویرجینیا راگی و «کارلو کالندا»، از نامزدهای میانه‌رو مستقل رسیده بود، به دست آورد. گوآلتیری در دور اول با کسب ۲۷ درصد رای در جایگاه دوم و بعد از انریکو میچتی قرار گرفت. میچتی نامزد جناح راستگراست که وکیل و مجری رادیوست و ۳۰ درصد رای گرفت.

گوآلتیری حمایت کالندا و جوزپه کونته، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا از جنبش ۵ ستاره را به دست آورده است. راگی اما هیچکدام از نامزدهای باقیمانده را تایید نکرده است.

این انتخابات‌ها هیچ نوع تبعات مستقیمی روی دولت وحدت ملی «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر کنونی ایتالیا ندارد، اما اولین رای‌گیری‌ها از زمان ادای سوگند او در ماه فوریه به شمار می‌روند.

نتایج انتخابات تاکنون از شکست دو حزب متحد جناح راستگرا حکایت دارند؛ حزب «لیگ» ماتئو سالوینی و حزب «برادران ایتالیا» متعلق به جیورجیا ملونی متحمل آسیب‌هایی شدند، اما گمان می‌رود آنها عملکرد خوبی در شهرهای کوچکتر که هنوز بلاتکلیف مانده‌اند، نشان دهند.

برگزاری دور دوم انتخابات محلی در ایتالیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 18 =