کد خبر : 284068
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

مظلومی: ورزشکاران نابینا و کم بینا همیشه مورد کم توجهی مسئولان ورزش قرار گرفته‌اند

مظلومی: ورزشکاران نابینا و کم بینا همیشه مورد کم توجهی مسئولان ورزش قرار گرفته‌اند

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان یکی از مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا را نداشتن امکانات ورزشی و سالن خاص ورزشکاران این رشته عنوان کرد.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا مظلومی در گفت و گو ، اظهار کرد: روز جهانی عصای سفید هشداری است برای مسئولان کشور که افراد نابینا و کم بینا هم نیاز دارند که در جامعه دیده شوند و همانند سایر افراد جامعه بدون مشکلات به زندگی خود ادامه دهند. هر سال چنین روزی به صورت نمادین برگزار می شود، بدون این که مشکلی از مشکلات افراد نابینا و کم بینا کم شود.

مظلومی با اشاره به اجرایی نشدن قانون استخدام مدال آوران بازیهای پارالمپیک در ارگانها و سازمانهای دولتی، افزود: با وجود این که چند سال از تصویب این قانون سپری می شود اما هنوز شرایط استخدام مدال آوران بازیهای پارالمپیک در ارگانها و سازمانهای دولتی فراهم نشده است. همان طور که رهبر معظم انقلاب ۴ سال پیش نیز به سلطانی فر این مساله را تاکید کرده بود، این دوره نیز به وزیر ورزش گفت که برای استخدام مدال آوران پارالمپیک فکری کند.

مظلومی افزود: از سال ۷۸ که این فدراسیون مستقل شده است، متاسفانه هنوز نابینایان و کم بینایان از امکانات و سالن های ورزشی که خاص ورزشکاران این رشته باشد، برخوردار نیستند و همچنان درگیر مشکلات زیادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مسئولان یک روز خود را جای افراد نابینا و کم بینا بگذارنند تا متوجه شوند این قشر از جامعه با چه مشکلات روبرو هستند.

مظلومی در پایان گفت: متاسفانه این قشر از جامعه دچار کمبودهای زیادی هستند و کمتر مورد توجه و حمایت مسئولان قرار می گیرند و امیدوارم روز جهانی عصای سفید هشداری برای آنها باشد تا در آینده شرایط بهتری برای نابینایان و کم بینایان در جامعه فراهم شود.

مظلومی: ورزشکاران نابینا و کم بینا همیشه مورد کم توجهی مسئولان ورزش قرار گرفته‌اند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 8 =