کد خبر : 284035
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
-

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع آمریکا

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دیداری در شهر واشنگتن در خصوص طیف گسترده ای از مسائل حائز توجه دو طرف اعم از افغانستان،‌روسیه و چین به بحث پرداختند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری ای.ان.آی، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: وزیر خارجه آمریکا و بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا به بحث در مورد تحولات مربوط به افغانستان پرداخته و نسبت به راه اندازی اجلاس گفتگوی سطح عالی آمریکا-اتحادیه اروپا درباره روسیه و همینطور نشست سطح عالی بعدی مربوط به گفتگو آمریکا-اتحادیه اروپا درباره چین که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود ابراز تمایل کردند.

پرایس خاطر نشان کرد،‌ بلینکن از استراتژی هند-اقیانوسیه اتحادیه اروپا استقبال کرده و با راه اندازی رایزنی های سطح علای در خصوص هند-اقیانوسیه در اواخر سال ۲۰۲۱ موافقت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان داشت: وزیر خارجه آمریکا از تداوم حمایت صریح اتحادیه اروپا از دورنمای اروپایی حوزه غیرب بالکان و تعهدش به فرآیند گسترده سازی قدردانی کرده و بر لزوم پیشبرد مذاکرات پیوستن آلبانی و مقدونیه شمالی به این اتحادیه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش او اظهار کرد، بلینکن و بورل همچنین بر حمایت محکم خود از تلاش‌ها برای بازیابی نظم دموکراتیک در ونزوئلا تاکید کردند.

آنها در ادامه همچنین به بحث در مورد نگرانی های مشترکشان پیرامون افزایش قیمت‌های انرژی و تاثیرش بر بازیابی اقتصادی جهانی پرداخته و توافق کردند تا اوایل سال ۲۰۲۲ نشست شورای انرژی آمریکا-اتحادیه اروپا را در سطح وزیران برگزار کنند.

پرایس اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا بر حمایت کشورش از وضعیت دفاعی قدرتمندتر و با توانمندی بیشتر اتحادیه اروپا که شراکتی مثبت را در قبال امنیت جهانی و ترانس آتلانتیک داشته و با ناتو سازگار باشد، تاکید کرد.

بلینکن و نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین بر تمایلشان برای راه اندازی یک گفتگوی مختص به امنیت و دفاع طبق توافق ماه ژوئن در اجلاس آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید کرده و تیمهایشان را مامور به بررسی ابعاد و ویژگی‌هایی چنین مذاکره‌ای کردند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا،‌بورل در پی دیدارش با بلینکن به دیدار کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز با هدف بحث در خصوص پیگیری تقویت همکاری دوجانبه در حوزه امنیت و دفاع رفت.

این دو مقام نیز در خصوص چالشهای امنیتی مشترک ترانس آتلانتیک به بحث پرداختند و کاتلین هیکس بر اهمیت وجود اتحادی قدرتمندتر در اروپا پیرامون مسائل امنیت و موفقیت منطقه یورو-آتلانتیک تاکید کرد.

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − پانزده =