کد خبر : 282214
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

تایوان تشدید قانون ممانعت از سرقت فناوری از سوی چین را ارائه داد

تایوان تشدید قانون ممانعت از سرقت فناوری از سوی چین را ارائه داد

با تشدید نگرانی‌ها در تایوان مبنی بر اینکه چین به تلاش‌هایش برای جاسوسی علیه این جزیره خودگردان افزوده است، دولت تایپه امروز چهارشنبه پیشنهاد تشدید قانون برای جلوگیری از چین به منظور سرقت فناوری‌های کلیدی را مطرح کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان کانون رشد صنعت نیم رساناهای پررونق و پیشرو در جهان است که در همه چیز از جت‌های جنگنده گرفته تا خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دولت تایوان مدت‌هاست نگران تلاش‌های چین برای کپی کردن این دستاورد از جمله با جاسوسی صنعتی، شکار غیرقانونی استعدادها و سایر روش‌هاست.

شورای امور سرزمینی تایوان، اصلاحیه‌ای را برای قانون کنونی مربوط به ارتباط با چین ارائه کرده است که به موجب آن افرادی که از پول دولتی برای رسیدن به فناوری‌های خاص استفاده کرده‌اند، باید پیش از رفتن به چین مجوز بگیرند.

برای ناقضان این قانون جریمه تا ۳۶۰ هزار و ۵۵۵ دلار در نظر گرفته شده است.

این شورا مشخص نکرد که “فناوری هسته‌ای ملی” چیست و یا دولت چگونه “یارانه‌های خاص” ارائه شده از سوی آنها را مشخص می‌کند و گفت که از وزارت فناوری کمک خواهد گرفت و مقررات را بیشتر اصلاح می‌کند.

یک مقام ارشد تایوانی که از این مساله مطلع است، ماه گذشته به رویترز گفت که هدف از این اصلاحیه حفاظت از فناوری تولید این جزیره خودگردان برای چیپ‌های پیشرفته است که کارشناسان صنعتی می‌گویند به نسبت چین چندین نسل جلوتر است.

لازم است پارلمان تایوان این اصلاحات را به تصویب برساند.

چهار قانونگذار حزب حاکم تایوان (ترقی‌خواه دموکراتیک) در ماه آوریل، قانون اسرار تجاری را به گونه‌ای اصلاح کردند که حجم آنچه محرمانه تلقی می‌شود، گسترده‌تر شود و جرایم سنگین‌تری در نظر گرفتند.

تایوان، چین را مقصر بیشتر موارد جاسوسی صنعتی در سال‌های اخیر از سوی نیروهای خارجی می‌داند. تایوان به ویژه بابت تلاش‌های چین برای تقویت صنعت نیمه هادی‌های خود با ترغیب و جذب استعدادهای تایوانی نگران است.

تایوان تشدید قانون ممانعت از سرقت فناوری از سوی چین را ارائه داد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =