کد خبر : 282089
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر پاک و مطهر عالم بزرگ جهان اسلام و دانشمند معزز آیت الله حسن‌زاده آملی در زادگاهش روستای ایرا در خاک آرام گرفت.

به گزارش عصرقائم، پیکر مطهر علامه آیت الله العظمی«حسن حسن زاده آملی» امروز(۶مهر) با حضور ارادتمندان و مریدان ایشان و  بنا به وصیت این عالم ربانی در بیت الرحمه آرامگاه خانوادگی ایشان که در حیاط خانه خود برای همسرشان ایجاد کرده بودند واقع در زادگاهش روستای «ایرا» از توابع لاریجان شهرستان آمل به خاک سپرده شد.

آیین خاکسپاری پیکر علامه حسن زاده آملی، با حضور فرزندان و جمعی از اقوام نزدیک به خانواده آن مرحوم در منزلش برگزار شد.

حضرت آیت الله علامه «حسن حسن زاده آملی» که به علت عارضه ریوی در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری بودند شامگاه (۳مهر) به ملکوت اعلی پیوست. و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء روز یکشنبه (۴مهر) بر پیکر عالم ربّانی و سالک توحیدی مرحوم آیت‌الله «حسن‌زاده آملی» رحمت الله‌علیه اقامه نماز کردند.

همچنین مراسم وداع و تشییع پیکر پاک و مطهر علامه دهر، عالم ربانی و فخر جهان اسلام آیت الله «حسن‌زاده آملی» صبح دوشنبه(۵مهر) همزمان با اربعین حسینی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از میدان ۱۷ شهریور آمل تا میدان قائم این شهرستان بردستان مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرها و روستاهای مختلف کشور برگزار شد.

علامه حسن زاده آملی پیش از فوتش وصیت کرده بود که پیکرش در زادگاهش روستای ” ایرا ” و در آرامگاهی که در یکی از اتاق های خانه اش برای همسرش درست کرده بود ، به خاک سپرده شود.

شب گذشته نیز از سوی اهالی روستای ایرا مراسم شب وداع با پیکرمرحوم علامه حسن زاده آملی برگزار شد.

حضور مردم و زنانی که برای وداع آخر با عالم ربانی علامه حسن زاده آملی از شهرهای مختلف کشور خودشان را به شهرستان آمل رسانده بودند و در مسیر تشییع تا میدان قائم( عج) جلوه های تماشایی از عشق وارادت خود را به خادم اهل بیت(ع) و سالک توحیدی به نمایش گذاشتند.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش آرام گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =