کد خبر : 281377
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

حمایت فیلیپین از شراکت “آکوس” برای مقابله با چین

حمایت فیلیپین از شراکت “آکوس” برای مقابله با چین

دولت فیلیپین با حمایت از شراکت دفاعی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا امیدوار است که این توافق بتواند توازن قدرتی را در منطقه هند –پاسیفیک ایجاد کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف آکوس باعث می‌شود تا استرالیا از فناوری برای استقرار زیردریایی‌های اتمی خود به عنوان بخشی از این قرارداد با هدف واکنش به قدرت رو به رشد چین استفاده کند.

تئودورو لاکسین، وزیر خارجه فیلیپین امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای با اشاره به آکوس گفت: رشد و توسعه ظرفیت استرالیا می‌تواند به احیا و حفظ توازن در منطقه بجای بی‌ثبات کردن آن منجر شود.

اظهارات لاکسین بر خلاف اظهارات مالزی و اندونزی است که نسبت به وجود زیردریایی‌های اتمی در بحبوحه ظهور یک رقابت ابر قدرت در منطقه جنوب شرق آسیا هشدار داده‌اند.

وزیر خارجه فیلیپین همچنین گفت، بدون حضور واقعی تسلیحات اتمی، آکوس توافق ۱۹۹۵ برای عاری کردن جنوب شرق آسیا از سلاح اتمی را نقض نمی‌کند.

منطقه دریای چین جنوبی همچنان محلی پر مناقشه برای کشورهای منطقه و آمریکا است طوریکه ایالات متحده به عنوان یک شریک دفاعی فیلیپین و متحدان غربی به صورت منظم در این آب‌هایی که مورد ادعای چین هستند، عملیات عبور و مرور آزاد دارند که باعث خشم پکن شده است.

چین همچنین این اقدامات را مداخله خارجی در آب‌های مورد مناقشه می‌داند که کشورهایی چون فیلیپین و ویتنام هم مدعی مالکیت آن هستند و چین را به تهدید و ارعاب ماهیگیران و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دیگر متهم می‌کنند.

حمایت فیلیپین از شراکت "آکوس" برای مقابله با چین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + یازده =