کد خبر : 281283
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

اسکان ۲۵۰ افغانستانی در ساسکاچوان کانادا

اسکان ۲۵۰ افغانستانی در ساسکاچوان کانادا

به کمک یک موسسه خیریه مستقر در تورنتو، ۲۵۰ افغانستانی پس از سفر یک ماهه خود برای فرار از کشورشان که توسط طالبان تصرف شده، در حال سفر به کانادا هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از گلوب اند میل، ۲۵۰ نفر افغانستانی به مدت چهار هفته در میان هرج و مرج آخرین روزهای جنگ در افغانستان در پی ویزاهایی که توسط «Prince’s Trust» موسسه خیریه کانادایی هماهنگ شده بود، صدها کیلومتر را پیش از رسیدن به پاکستان طی کرده بودند.

اغلب آنها در سه روز گذشته از مرز بین افغانستان و پاکستان عبور کرده‌اند و انتظار می‌رود که پاییز امسال زندگی جدید خود را در ساسکاچوان آغاز کنند.

این گروه که عمدتا از اعضای اقلیت هزاره تشکیل شده شامل دانشجویان دختر جوان، خواننده‌ها و رزمی‌کاران است؛ افرادی که دولت کانادا آنها را تحت دستورات سختگیرانه حاکمان جدید افغانستان آسیب‌پذیر می‌داند.

در پی سقوط ناگهانی دولت سابق افغانستان، کانادا حدود ۳۷۰۰ تبعه کانادایی، مترجمان سابق و بستگان آنها را از کابل خارج کرد. اما هزاران نفر دیگر سرگردان بودند. همچنین کانادا متعهد شده است که حدود ۲۱ هزار افغانستانی را اسکان دهد.

اسکان افغانستانی‌ها در ساسکاچوان توسط دولت فدرال پشتیبانی می‌شود. اولین مهاجران وارد شده اکنون براساس الزامات دولت فدرال در مهار همه‌گیری کرونا، در قرنطینه به سر می‌برند.

مارک فل رییس موسسه خیریه «Prince’s Trust» در این باره می‌گوید: «در حال حاضر مهاجران در پاکستان در شرایط امنی به سر می‌برند و آینده فوق‌العاده‌ای در کانادا در انتظار آنها است. آوردن این جامعه جوان افغان به کانادا به شکوفایی ساسکاچوان و حتی کانادا کمک می‌کند.»

بر اساس گزارش اداره مهاجرت کانادا تا ۱۲ سپتامبر، ۱۲ هزار و ۴۰۰ درخواست برای اسکان افغانستانی‌های در معرض آسیب دریافت شده و ۸ هزار و ۲۰۰ مورد تأیید شده است. تاکنون ۲۲۰۰ پناهجوی جدید افغانستانی به کانادا رسیده‌اند و ۸۰۰ نفر دیگر در قرنطینه کرونا هستند.

اسکان ۲۵۰ افغانستانی در ساسکاچوان کانادا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =