کد خبر : 278712
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

نبنزیا: نگرانی‌های روسیه در قطعنامه شورای امنیت درخصوص افغانستان نادیده گرفته شد

نبنزیا: نگرانی‌های روسیه در قطعنامه شورای امنیت درخصوص افغانستان نادیده گرفته شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، مسکو در جریان رای‌گیری شورای امنیت درخصوص قطعنامه مربوط به افغانستان غایب بود چرا که نگرانی‌های اساسی‌اش در این قطعنامه نادیده گرفته شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: ما مجبور شدیم که در جریان این رای‌گیری درخصوص پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با افغانستان غیبت کنیم چرا که نویسندگان این پیش‌نویس نگرانی‌های اساسی و اصولی ما را نادیده گرفته بودند.

وی افزود:‌ روسیه پیشنهاد داده بود که این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان شامل بندی درخصوص تاثیرات منفی تخلیه جمعی متخصصان و مسدود کردن منابع مالی در اوضاع کنونی این کشور باشد اما این پیشنهادات نادیده گرفته شدند.

این دیپلمات تصریح کرد: در جریان این مذاکرات، ما بر تاثیرات منفی غیرقابل قبول تخلیه پرسنل متخصص و با صلاحیت افغان در بخش توسعه اجتماعی-اقتصادی افغانستان تاکید کردیم. افغانستان در شرایط فرار مغزها قادر به دستیابی به اهداف توسعه پایدار نخواهد بود. در این پیش‌نویس به این عناصر که برای افغان‌ها مهم هستند، اشاره‌ای نشده است.

واسیلی نبنزیا گفت: پیشنهادات روسیه در رابطه با تاثیرات منفی مصادره اموال مالی این کشور و محکوم کردن فعالیت‌های داعش و جنبش اسلامی ترکستان شرقی نیز نادیده گرفته شدند. با این حال، این قطعنامه داعش خراسان را محکوم می‌کند.

وی از اینکه این قطعنامه با این سرعت تصویب شد ابراز حیرت و سردرگمی کرد و گفت: در همین حال، ما شاهد تلاش‌هایی برای انداختن مسئولیت شکست حضور ۲۰ ساله آمریکا و متحدانش در افغانستان به گردن جنبش طالبان و کشورهای منطقه هستیم که باید با پیامدهای این کمپین طولانی مدت مواجه شوند.

این دیپلمات تاکید کرد: روسیه به حمایت از افغانستان ادامه خواهد داد. روسیه می‌خواهد شاهد یک افغانستان باثبات، امن و صلح‌آمیز باشد که در زمینه تروریسم و مواد مخدر هیچ تهدیدی برای دیگر کشورها محسوب نشود. ما به کمک به افغان‌ها برای رسیدن به این هدف ادامه خواهیم داد.

نبنزیا: نگرانی‌های روسیه در قطعنامه شورای امنیت درخصوص افغانستان نادیده گرفته شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + یک =