کد خبر : 277959
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
-

درگیری فلسطینی‌ها و ارتش اشغالگر در دیوار مرزی غزه

درگیری فلسطینی‌ها و ارتش اشغالگر در دیوار مرزی غزه

در حالیکه در تظاهرات عصر چهارشنبه در شرق خانیونس در جنوب غزه نزدیک دیوار مرزی با اراضی اشغالی حدود ۲۰ تظاهرکننده فلسطینی به ضرب گلوله واقعی، گاز اشک‌آور و گلوله مشقی زخمی شدند، وزیر جنگ این رژیم صهیونیستی مصلحت این رژیم را در سازش و بازگرداندن اسرای اسرائیلی دانست.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه رای الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت: مصلح اسرائیل در غزه تنها صلح و بازگشت فرزندان اسرائیلی در اشاره به چهار اسیر اسرائیلی است که تل‌آویو می‌گوید در نزد حماس هستند. در میان این چهار تن جسد دو سرباز نیز است که در جنگ ۲۰۱۴ کشته شده‌اند.

گانتس ادعا کرد: مانع پیش روی شکوفایی و توسعه غزه حماس است. ما آنها را وادار خواهیم کرد بهای خسارت زدن به شهروندان و سربازان اسرائیلی را بپردازند.

این در حالی است که یک امداد رسان گفت، حدود ۲۰ تن به ضرب گلوله واقعی سربازان اشغالگر زخمی شدند و برای درمان به بیمارستان میدانی شرق خانیونس منتقل شدند.

ده‌ها فلسطینی در چند متری دیوار مرزی به سمت سربازان اسرائیلی که گلوله واقعی و مشقی و گازهای اشک‌آور شلیک می‌کردند، سنگ پرتاب می‌کردند.

تعدادی از تظاهرکنندگان نیز به سمت تانک‌های اسرائیلی که در پشت تپه‌های شنی بودند، بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای در همایشی در اردوگاه العوده در شرق خانیونس خواستار ادامه فعالیت‌های مردمی در مخالفت با محاصره، تعلل اسرائیل در پرونده بازسازی غزه و مخالفت با باج‌خواهی انسانی شدند.

از طرفی رسانه‌های عبری گزارش دادند، اشغالگران یک جوان فلسطینی را به بهانه تلاش برای عبور از دیوار مرزی بازداشت کردند و برای تحقیقات بردند.

درگیری فلسطینی‌ها و ارتش اشغالگر در دیوار مرزی غزه/ گانتس حماس را تهدید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + شش =