کد خبر : 277733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد

با انتخاب محمدعلی مرآتی، دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌های این جشنواره هم معرفی شدند.

به گزارش عصرقائم، فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، محمد ابراهیم عالمی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت سیاح در این دوره به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره موسیقی نواحی حضور خواهند داشت.

محمد ابراهیم عالمی تاکنون کتاب‌های زبانزدها و کنایه‌های مازندرانی (گروه مولفان)، هونیاگر تبرستان و سرواد (موسیقی دهه پنجاه مازندران) را منتشر کرده است.

دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و مستندساز است. شش بلوکی فعالیت‌های خود را از دهه ۷۰ و همکاری با فستیوال‌های موسیقی نواحی و حضور و اجرا در بخش‌های اجرایی و پژوهشی فستیوال‌های بین‌المللی (اروپا و آسیای میانه) آغاز کرد.

فاروق رحمانی در سال ۱۳۸۴ تحقیق و پژوهش در مورد موسیقی و سازهای بلوچستان را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ با یادگیری ساز «رباب» و «تنبورک» وارد حیطه عملی موسیقی شد. او برای معرفی موسیقی بلوچی در کشورهای آذربایجان، سوئد، عراق و آلمان نیز کنسرت‌های متعددی برگزار کرده‌ است.

احمد بیت سیاح در زمینه‌های آهنگسازی، نوازندگی عود، داوری مسابقات موسیقی و سرود استان خوزستان فعالیت کرده و عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان در سال‌های ۹۸-۹۹ بوده است.

سیدفواد توحیدی از سال ۱۳۶۵ مدرس سازهای تار، سه‌تار، تنبور، عود و دف بود. توحیدی فعالیت‌های پژوهشی در موسیقی نواحی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

بهمن حاج امینی فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد پژوهش هنر با گرایش موسیقی از دانشگاه هنر است. حاج امینی چندین مقاله چاپ شده در حوزه موسیقی ایرانی و کردی دارد و همچنین مولف کتاب موسیقی کردهای هورامان است.

مجتبی قیطاقی عضو پیوسته خانه موسیقی ایران، نوازنده دوتار، خواننده، مدرس و راوی موسیقی بخش‌های خراسان، نوازنده دوتار و خواننده موسیقی شرق خراسان، دارای مدرک درجه ۲ هنری در رشته نوازندگی و خوانندگی دوتار شمال خراسان از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور است.

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =