کد خبر : 277625
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

شاکری: آئین نامه مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا باید اصلاح شود

شاکری: آئین نامه مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا باید اصلاح شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح آئین نامه داخلی مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا در زمان تشکیل کابینه، تاکید کرد: رای گیری برای هر وزیر پیشنهادی در زمان تشکیل کابینه باید بلافاصله بعد از ارائه برنامه و نطق مخالفین و موافقین انجام گیرد.

به گزارش عصرقائم، اقبال شاکری با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، بیان کرد: این گونه به نظر می‌رسد که آئین نامه داخلی مجلس در مورد فرآیند رای اعتماد به وزرا نیاز به اصلاح دارد. طبق ضوابط و آئین نامه فعلی مجلس در ابتدا کلیه وزرا به ترتیب الفبا برنامه هایشان را ارائه می دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: سپس موافقان و مخالفان نظراتشان را اعلام می کنند و سپس رئیس جمهور محترم سخنرانی می کند و نهایتا رای گیری برای کلیه وزرا باهم انجام می شود. بنابراین اولین وزیر فرصت گفتگو و مذاکره بیشتری برای جلب آرای نمایندگان نسبت به وزرا بعدی دارد و آخرین وزیر هم عملا هیچ وقتی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این فاصله زمانی اثر منفی در رای گیری دارد. به نظرم رای گیری برای هر وزیر باید بلافاصله بعد از ارائه برنامه و نطق مخالفین و موافقین انجام گیرد.

شاکری: آئین نامه مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا باید اصلاح شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 6 =