کد خبر : 277661
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

رایزنی ولیعهد امارات با وزرای خارجه و دفاع فرانسه

رایزنی ولیعهد امارات با وزرای خارجه و دفاع فرانسه

منابع خبری از دیدار وزرای خارجه و دفاع فرانسه با ولیعهد ابوظبی و گفت‌وگوی آنها درباره روابط استراتژیک میان دو کشور و تحولات افغانستان خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری امارات اعلام کرد که محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی با فلورنس پارلی، وزیر دفاع و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در کاخ “الشاطئ” ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، هیات فرانسه تقدیر و تشکر رئیس جمهوری این کشور از امارات به دلیل کمک ابوظبی به خروج دیپلمات‌ها و شهروندان فرانسوی از کابل را به محمد بن زاید اعلام کردند.

وزرای خارجه و دفاع فرانسه همچنین از همکاری امارات و اثربخشی تسهیلاتی که در این شرایط سخت بشردوستانه ارائه می‌دهد، قدردانی کردند.

در مقابل محمد بن زاید نیز روابط تاریخی امارات و فرانسه را ستود و به اهمیت نقش دوستان و هم‌پیمانان و کمک آنها در زمان‌های دشوار اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد که “تعامل با پیامدهای انسانی حوادث افغانستان نیازمند همبستگی است و در رسالت بشردوستانه امارات” قرار دارد.

هیات فرانسه و محمد بن زاید همچنین آخرین تحولات افغانستان، روابط راهبردی میان دو کشور و راه‌های توسعه و تقویت آن را مورد بررسی قرار دادند.

رایزنی ولیعهد امارات با وزرای خارجه و دفاع فرانسه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =