کد خبر : 277532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

کاربرد گابیون چیست؟

کاربرد گابیون چیست؟

سنگ های رود خانه ای سفید و رنگی، در ابعاد و اشکال متفاوت می باشند و اصولا گرد گوشه هستند و قلوه سنگ ها در ابعاد مختلف جهت تزئین در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرند .

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام سورن بام، استفاده از سنگ های رودخانه ای در ابعاد مختلف بستگی به فضا دارد و بهتر است ابعاد آن با فضا هماهنگی داشته باشند و همچنین در طراحی  محوطه سازی و فلاور باکس ها، گابیون ها و … از یک اندازه استفاده نشود تا حالت طبیعی به فضا داده شود . گابیون ها امروزه برای تزئین و زیبایی در نماهای خارجی ساختمان ها نیز کاربرد دارند ، خصوصا در مراکز تجاری ، تفریحی ، ورزشی جهت زیبا سازی فضای اضافی از دیوار های گابیونی استفاده می شود ،اما استفاده از گابیون به همین جا ختم نمی شود جهت ساخت مبلمان شهری از این المان گابیون استفاده می شود که یکی از عناصر تزئینی خاص محسوب می شود .

ترکیب سنگ رود خانه ای با دیگر المان های فضای سبز و کاربرد آن  : 

قلوه سنگ های رود خانه ای به صورت ترکیبی با المان های فضای سبز نیز کاربرد دارند مانند: ترکیب قلوه سنگ با گرین وال و یا همان دیوار سبز ، ترکیب گابیون با آبنما ، ساخت انواع آبنما  .

ساخت انواع آبنما  :

برای طراحی و اجرا یک منظره و چشم انداز زیبا در فضای محوطه سازی ویلا، باغ  و.. آبنما از سنگ های رود خانه ای هم راستا با یکدیگر ترکیب و هماهنگی بی نظیر را ایجاد می نمایند ، اما کارایی آنها فراتر از ایجاد یک منظر ه جذاب است . هنگامی که می توان از ویژگی های آب ساختار هایی زیبا به نام آبنما سنگی را ایجاد نماییم ، پس چرا از این المان زیبا که از طبیعت الهام گرفته شده است در فضای حیاط ، باغ ، ویلا و حتی در بوستان ها ، پارک ها ، اماکن تفریحی آراسته به این المان زیبا نباشد .

ترکیب دیوار سبز با گابیون : 

دیوار سبز به دیوارهایی که از پوشش گیاهی طبیعی پوشیده شده است و بستری از خاک را برای رشد گیاهان فراهم می شود  اطلاق می شود. دیوار زنده یا باغ عمودی که مجموعه ای از گیاهان تشکیل شده و در ابعاد و اشکال متفاوت ساخته می شوند .حال می توانیم این المان زیبا را با دیگر عنصری از طبیعت نشات گرفته شده است ترکیب نماییم ، تا جلوه ای از طبیعت را در محیط به ارمغان آوریم . ترکیب دیوار سبز با دیوار های گابیونی بسیار جذاب بوده و زیبایی پیرامون خود را چندین برابر افزایش می دهد. دیوار های سبز یه دو روش دیوار سبز طبیعی و  دیوار سبز مصنوعی در ابعاد و اشکال مختلف قابل اجرا می باشد .

ترکیب گابیون با آبنما :

آبنما  سازه ای است که در محیط های بیرونی و فضای سبز کاربرد بی‌شماری دارند و یکی از المان های بی نظیر فضای سبز می باشند . امروزه با تکنولوژی مدرن امکان استفاده از این المان زیبا علاوه بر فضای بیرونی در فضای داخلی نیز کاربرد دارد . ساختار آبنما ی فضای بیرونی از انواع سنگ های رود خانه ای می باشد ،که به صورت نامنظم ساخته می شوند ، البته امروزه با قلوه سنگ رود خانه ای  می توان آبنما های سنگی در ابعاد کوچک  اجرا کرد و از این المان در فضا های داخلی نیز استفاده نمود .

ابعاد و رنگ بندی سنگ های رود خانه ای  شرکت سورن بام شامل موارد زیر می باشد : 

  • قلوه سنگ سفید قلوه سنگ زرشکی
  • قلوه سنگ مشکی قلوه سنگ سبز
  • قلوه سنگ طوسی قلوه سنگ زرد
  • قلوه سنگ قهوه ای قلوه سنگ نارنجی

ابعاد قلوه سنگ رودخانه ای ابعاد ۳ الی ۵ سانت .

  • ابعاد ۶ الی ۸ سانت .
  • ابعاد ۹ الی ۱۲ سانت .
  • ابعاد ۱۲ الی ۱۵ سانت و بزرگتر

سنگ های رودخانه ای سفید و رنگی در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد : 

  • محوطه سازی ویلا، باغ ، باغچه ، حیاط ، تراس ، پاسبو و …
  • کف سازی روف گاردن و ترکیب آن با ترمووود ، چمن و…
  • ساخت آبنما ، آبشار مصنوعی ،چشمه و برکه و… یکی از

محوطه سازی :

محوطه سازی جهت زیبا سازی فضای آزاد مانند : محوطه حیاط ، باغ ، ویلا ، کافی شاپ ها ، رستوران ، روف گاردن  ومحوطه سازی شهری و… می باشد ،  محوطه سازی هریک از فضاها  بر مبنای عملکردشان متفاوت طراحی  و اجراء می شود. سازنده باید فضایی طراحی کند که پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد و راه حل هایی برای مشکلات محوطه سازی مانند دامنه ها، باد، خورشید یا کمبود فضا داشته باشد. یکی از  گام های اصلی در طراحی و اجرای محوطه سازی کف سازی است که  جانمایی سنگ رود خانه ای در موقعیت مناسب و مطلوب خود به بهترین شکل ممکن می باشد که باید قبل از اجرا و طراحی محوطه چیدمان انواع سنگ ها در طرح مورد نظر مشخص شود . محبوب ترین راه های استفاده سنگ های رودخانه ای خلق یک مسیر زیبا با سنگ فرش در قسمت محوطه سازی است . از دیگر نکات حائز اهمیت در محوطه سازی استفاده  و انتخاب صحیح گونه های گیاهی و جانمایی آن ها و نحوه چیدمان درست آن ها می باشد . در مرحله نهایی به جانمایی دیگر المان ها مانند آلاچبق ، آبنما ، دیوار سبز ، فلاور باکس و … می پردازیم .

کاربرد گابیون چیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =