کد خبر : 277565
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

انتقاد از عملکرد اخیر مقامات نیوزیلندی در مهار کرونا و روند کند واکسیناسیون

انتقاد از عملکرد اخیر مقامات نیوزیلندی در مهار کرونا و روند کند واکسیناسیون

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، امروز به دنبال تمدید محدودیت های کرونایی سراسری در این کشور، مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، آردرن قرنطینه سراسری در این کشور را به مدت سه روز دیگر یعنی تا نیمه شب ۲۷ اوت تمدید کرد و این در حالی است که در اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند که هم اکنون مرکز شیوع موارد جدید ابتلا به کرونا است، دستکم تا ۳۱ اوت محدودیت های کرونایی ادامه خواهد شد.

اولین مورد ابتلا به سویه دلتا هفته گذشته ۱۷ اوت (شش روز قبل) در این کشور شناسایی شد و پس از گسترش سریع این ویروس در سطح این کشور، سه روز قرنطینه سراسری اعلام شد. بر اساس آمارهای رسمی، موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در نیوزیلند تا امروز (دوشنبه) به بیش از ۱۰۰ تن رسیده است.

آردرن سال گذشته برای مدیریت موفق در مهار کووید ۱۹ در این کشور، مورد تحسین جهان قرار گرفت و این کشور از ماه فوریه میلادی بدون موارد جدید ابتلا به کرونا بود. با این حال با شیوع سویه دلتا در هفته گذشته و اعلام قرنطینه فوری و محدویت های مرزی، آردرن به دلیل سرعت پایین واکسیناسیون و تاثیرات منفی قرنطینه فوری و محدویت های مرزی بر اقتصاد این کشور، مورد انتقاد گرفته است.

آردرن در یک کنفرانس خبری در پایتخت این کشور گفت: ما معتقدیم که موج جدید کرونا در کشورمان هنوز به اوج خود نرسیده است و این بدان معناست که بهترین گزینه برای همه ما در حال حاضر تمدید محدودیت های کرونایی است.

اقتصاددان ارشد بانک Reserve در نیوزیلند، هفته گذشته اعلام کرد که شیوع مجدد کووید ۱۹، ثبات اقتصادی در این کشور را از بر هم زده است.

بسیاری از منتقدان آردرن، سرعت پایین واکسیناسیون در نیوزیلند را مقصر این شرایط دانسته و بیان کردند که حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۵.۱ میلیون نفری این کشور هنوز کامل واکسینه نشده اند.

با این حال آردرن امروز از استراتژی خود برای مهار کووید ۱۹ در این کشور دفاع کرد. وی گفت: در حال حاضر همه موافق تمدید محدودیت های کرونایی هستند و این بهترین گزینه پیش روی ماست در حالی که ما به واکسیناسیون افراد جامعه مان نیز ادامه خواهیم داد.

به گزارش رویترز، در همسایگی نیوزیلند، نخست وزیر استرالیا نیز که تحت فشار فزاینده ای برای افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و سرعت پایین واکسیناسیون در این کشور قرار دارد، این هفته گفت که کشورش باید ادامه زندگی با کووید ۱۹ را یاد بگیرد.

انتقاد از عملکرد اخیر مقامات نیوزیلندی در مهار کرونا و روند کند واکسیناسیون
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − یک =