کد خبر : 277136
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

درخواست ۲۰۰ شخصیت برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

درخواست ۲۰۰ شخصیت برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

به دنبال پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا، ۲۰۰ شخصیت آفریقایی خواستار لغو عضویت تل‌آویو در این اتحادیه شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری المیادین، بیش از ۲۰۰ شخصیت برجسته در آفریقا با امضای طوماری تصمیم کمیساریای اتحادیه آفریقا مبنی بر پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را محکوم کردند.

امضا کنندگان این طومار که توسط “کمپین جهانی بازگشت به فلسطین” راه اندازی شده است جریان های سیاسی و فرهنگی، ملیت‌ها، گروه‌ها و سوابق مختلف هستند.

اعضای “کمپین جهانی بازگشت به فلسطین” در آفریقا خواستار مشارکت گسترده برای امضای این طومار الکترونیکی شده و همچنین از ملت آفریقا خواستند تا از طریق فعالیت‌های میدانی و جنبش های مردمی این تصمیم غیرقانونی که با منافع آفریقا و ارزشهای انسانی مغایرت دارد را لغو کنند.

در این طومار آمده است: مسئله فلسطین به دلیل حمایت متقابل طولانی مدت میان جناح‌های فلسطینی و جنبش‌های آزادیبخش در کشورهای مختلف آفریقایی؛ یک مسئله آفریقایی است و همچنین آفریقا و فلسطین یک مسئله مشترک دارند و آن منازعه تلخی است که توسط استعمارگران بر ملت آفریقا و مردم مظلوم فلسطین تحمیل شده است.

امضا کنندگان این عریضه در ادامه تاکید کردند: تصمیم یکجانبه موسی فکی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا و پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه، اقدامی تأسف بار و شوکه کننده است و اصولی که اتحادیه آفریقا بر پایه آن بنا نهاده شده را نقض می‌کند.

در این طومار همچنین بر ایستادگی ملت فلسطین و آفریقا در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

۲۲ ژوئیه کمیساریای اتحادیه آفریقا موافقت خود با درخواست رژیم صهیونیستی برای پیوستن به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر را بعد از دو دهه تلاش تل‌آویو اعلام کرد. این تصمیم اعتراض کشورهای مختلف این قاره را به همراه داشت.

درخواست ۲۰۰ شخصیت برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =