کد خبر : 277180
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

تاکید پارلمان لبنان و گروه “حامیان لبنان” بر لزوم تسریع در تشکیل دولت

تاکید پارلمان لبنان و گروه “حامیان لبنان” بر لزوم تسریع در تشکیل دولت

پارلمان لبنان خواستار تشکیل فوری دولت این کشور در راستای حل و فصل بحران اقتصادی و سیاسی لبنان شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان لبنان با برگزاری جلسه‌ای تصمیم رئیس بانک مرکزی ین کشور مبنی بر حذف یارانه سوخت را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست پارلمان لبنان خواستار تسریع در روند تشکیل دولت جدید، حذف یارانه بانک مرکزی برای مواد استراتژیک و همچنین آزادسازی بازار و نیاز به تسریع در توزیع کارت تأمین مالی برای خانواده‌های فقیر شد.

در همین حال، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی در جریان این نشست اظهار کرد: راه حل بحران لبنان، تشکیل دولت جدید در اسرع وقت، صدور کوپن و آزادسازی بازار است.

بری خواستار اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی شد تا از طریق آن به بیمارستان‌ها اجازه داده شود نیازهای دارویی و پزشکی خود را وارد کنند.

جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی لبنان نیز در جریان این نشست گفت: آنچه با آن مواجه هستیم، نتیجه فریبکاری سیاسی به ویژه در پرونده برق است.

وی افزود: ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان یک تصمیم یکجانبه اتخاذ کرد و لبنان چند روز با انفجار در پی بحران سوخت فاصله دارد.

همچنین ابراهیم الموسوی، عضو فراکسیون “الوفاء للمقاومه” نیز ضمن اعلام مخالفت با تصمیم حذف یارانه سوخت بر تشکیل دولت جدید لبنان تاکید کرد.

جلسه پارلمان لبنان درحالی برگزار شد که گروه بین‌المللی به اصطلاح “حامیان لبنان” در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیچیده شدن بحران سوخت در این کشور و پیامدهای آن بر بخش‌های دیگر مستلزم تشکیل دولتی توانمند به انجام اصلاحات و هموار کردن مسیر حمایت بین‌المللی از لبنان است.

این گروه ضمن تاکید بر حمایت از ملت لبنان، از تمامی طرف‌ها خواست که برای دستیابی به اهداف فوق در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنند.

گروه بین‌المللی حمایت از لبنان شامل سازمان ملل متحد و کشورهای چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه ، انگلستان و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب است.

این گروه سپتامبر ۲۰۱۳ به منظور بسیج حمایت و کمک برای برقراری ثبات، حاکمیت و حمایت از نهادهای دولتی لبنان راه اندازی شد.

تاکید پارلمان لبنان و گروه "حامیان لبنان" بر لزوم تسریع در تشکیل دولت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 7 =