کد خبر : 277161
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

اعلام گزینه‌های مدنظر بایدن برای سفیری در چین و ژاپن

اعلام گزینه‌های مدنظر بایدن برای سفیری در چین و ژاپن

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد یک دیپلمات کهنه‌کار به نام “نیکولاس برنز” را به عنوان سفیر این کشور در چین نامزد کند. این نشان می‌دهد دولت بایدن به دنبال فردی است که بتواند نقش محوری‌تری در روابط پرتنش با چین ایفا کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخاب نیکولاس برنز، افسر کهنه کار سرویس خارجی که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به عنوان معاون وزیر خارجه خدمت میکرد، نشان دهنده تغییری در نقش سفیر ایالات متحده در چین است؛ سمتی که در دهه گذشته به سیاستمداران سابق میرسید نه دیپلماتهای با تجربه.

چنانچه سنا نیکولاس برنز را تایید کند، او در شرایطی عازم چین میشود که روابط دو کشور در پایین‌ترین سطح در چند دهه قرار دارد و او قرار است سمتی را پر کند که از اکتبر و به دنبال استعفای تری برنستاد، نماینده دولت ترامپ در چین خالی مانده است.

ایالات متحده و چین به عنوان اقتصادهای اول و دوم جهان، بر سر مسائل گسترده‌ای از جمله تجارت، اقتصاد، کروناویروس، تایوان و فعالیتهای نظامی چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی اختلاف نظر دارند و یکدیگر را به تحریک عامدانه طرف مقابل متهم میکنند.

نیکولاس برنز باید با تبعات تسلط طالبان بر افغانستان و خروج پرهمهمه آمریکا از کابل که سوالاتی درباره توانایی دولت بایدن برای تغییر تمرکز بر منطقه هند – اقیانوسیه و مقابله با چین ایجاد کرده است، رو به رو شود. او با استقبال از این خبر گفته است آماده بازگشت به کار و فعالیت در زمینه رقابت استراتژیک میان آمریکا و چین و همچنین دیگر چالش‌ها و دشواری‌ها در روابط دوجانبه است.

کاخ سفید همچنین روز جمعه اعلام کرد که بایدن قصد دارد رام امانوئل، قانونگذار سابق آمریکایی که مدتی رئیس کارکنان باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شهردار شیکاگو بود، به عنوان سفیر ژاپن نامزد کند.

اعلام گزینه‌های مدنظر بایدن برای سفیری در چین و ژاپن
نیکولاس برنز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =