کد خبر : 276779
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

آمار بالای فوتی‌های کرونا شرایط را بحرانی‌تر کرد

آمار بالای فوتی‌های کرونا شرایط را بحرانی‌تر کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شروع تعطیلات تاثیر زیادی در کاهش شیوع کرونا دارد، گفت: تنها راه مبارزه با کرونا و پیشگیری از آن تعطیلی و منع تردد است.

به گزارش عصرقائم، محمد علی محسنی بندپی در گفت و گو ، با اشاره به آمار بالای فوتی های ناشی از کرونا و شناسایی بیماران جدید در کشور گفت: تا زمانی که کیس های جدید سیر صعودی دارند عملا نشان دهنده این است که شیوع بسیار بالا بوده و اگر این شیوع همراه با مرگ و میر باشد بسیار نگران کننده و خطرناک است.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ممنوعیت و محدودیت به قطع زنجیره کمک می کند، افزود: هرچه در اعمال محدودیت ها جدی تر باشیم به طور قطع موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

محسنی بندپی ضمن اعتراض به وزارت کشور مبنی بر اعلام قبلی تعطیلات و محدودیت سفر تصریح کرد: به همین دلیل همان شبی که از سوی وزارت کشور اعلام شد جاده شمال کیلومترها ترافیک را تجربه کرد تا مردم از استان های دیگر خارج و به شمال وارد شوند و جالب تر اینکه مسافران تنها از تهران نبودند بلکه از سایر استانها از جمله بندرعباس و زاهدان به سمت شمال سرازیر شدند.

وی با اشاره به تخصیص یک دستگاه اکسیژن ساز ۱۲۰۰ لیتری برای بیمارستان نوشهر گفت: هفته گذشته نیز برای جبران کمبودها در بیمارستانهای نوشهر و چالوس امکاناتی گرفته شد اما تنها راه مبارزه با کرونا پیشگیری و قطع زنجیره انتقال است که در اولویت قرار دارد که باید با جدیت بیشتری دنبال شود لیکن ورود همه دستگاه ها با جدیت کامل برای مبارزه با کرونا، یک ضرورت است و قابل ذکر است در روز طبیعت تمامی ورودی های گردشگری و پارکها به روی فرزندان شمالی بسته می شود اما در روز ۱۴ فروردین متروی تهران باز بود که بسیار جای تاسف دارد.

رئیس فراکسیون سلامت مجلس با تاکید بر اینکه تجمع برای ویروس کرونا مهم است ، یادآور شد: حضور مردم در طبیعت شاید آنقدر خطرناک نبود که حضور مردم در مترو و جاهای دیگر خطرناک بود و این نشان دهنده این بوده که عزم وزارت کشور و نیروی انتظامی و نظامی برای اینکار جدی نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای مبارزه جدی با کرونا ۲۰ ماده را برای اجرای وزارت کشور به رئیس مجلس داد و رییس مجلس نیز این ۲۰ ماده را برای اجرا به وزارت کشور اعلام کرد که یکی از مواد آن جدیت در ممنوعیت ها و محدودیت ها است.

وی با بیان اینکه جریمه شدن اتومبیل ها در زمان اعلام محدودیت ها توسط نیروی انتظامی نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه باید برخورد جدی صورت گیرد و جلوی عبور غیرقانونی گرفته شود، افزود: نیروی انتظامی باید با کسی که نقض قانون کرده است برخورد و نباید اجازه عبور دهد و باید کاری کند که به مبدا بازگردد که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری فکر می کنند اگر واکسیناسیون انجام شود شاید در ایمنی خواهیم بود در حالیکه اینگونه نیست زیرا در بسیاری از کشورها با اینکه بالای ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام شده اما همچنان برخی از شهرهایشان قرنطینه بوده و مردم همچنان پروتکل ها را رعایت می کنند و تجمع ها و دورهمی ها ممنوع است.

محسنی بندپی در پایان افزود: در کشور ما متاسفانه درست است که تاب آوری اجتماعی و اقتصادی مردم ما کم شده اما چاره دیگری نداریم و مجبوریم سبک زندگی جدید با کرونا را در پیش بگیریم و دور کاری موجب کاهش چشم گیر مرگ و میر می گردد که باید در دستور کار جدی قرار گیرد، و آموزش مجازی هم باید در دستور کار قرار گیرد و باید کاری کرد که هم به اقتصاد و هم به سلامت مردم برسیم.

آمار بالای فوتی‌های کرونا شرایط را بحرانی‌تر کرد/کوتاهی وزارت کشور در اعلام محدودیت سفر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =