کد خبر : 276317
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
-

پیام رئیسی، لغو کامل تحریم‌هاست

پیام رئیسی، لغو کامل تحریم‌هاست

آمریکا باید بخوبی بداند که دوره مذاکره یکسویه و اعمال نظر یک‌جانبه گذشته است و آیت الله رئیسی شرط ادامه مذاکره برجامی را لغو تحریم‌ها دانست تا خیال همه بویژه طرف‌های مذاکره را راحت کند که با تصمیم جدی درخواست مذاکره دهند.

به گزارش عصرقائم، شش دور مذاکره بازگشت آمریکا به برجام آنهم در دوران دموکرات‌ها، که نقطه امید آقای روحانی بودند، بدلیل خوی ذاتی زیاده‌خواهی آمریکا به جایی نرسید؛ هرچند آقای روحانی عامل آن را مجلس شورای اسلامی و نداشتن اختیارات فراهسته‌ای برای مذاکرات رفع تحریم‌ها ذکر می‌کرد؛ اما دلائل نافرجامی مذاکرات به زبان خود مقام‌های آمریکائی، ندادن هیچ امتیاز درخور توجه در لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا بوده که با قطع مذاکرات بخاطر ریختن آب پاکی روی دست هیئت ایرانی از سوی آمریکائی‌ها، آنگونه که آقای عراقچی بیان داشته بود، منجر به تصمیم در پایتخت ایران گردیده بود تا هیئت ایرانی با گرفتن مجوز از سوی دولت بتواند بدون دریافت هیچ امتیازی، مذاکره را ادامه دهد که موضوع انتقال قدرت ازآقای روحانی به آقای رئیسی جلوی این اقدام را گرفت، حال آقای روحانی این مسئله را بگونه دیگری بیان کرد تا همچون ۸ سال اخیر، همه ناکامی‌های دولتش به حساب دیگران نوشته شود.

برگزاری باشکوه مراسم تنفیذ و تحلیف و مواضع قاطع آقای رئیسی در اتکاء به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و بی‌اعتنایی به مذاکرات بی سرانجام، طرف آمریکایی را واداشت تا بار دیگر اشتیاق خود به مذاکرات را بیان کند و اعلام بدارد که با دولت جدید ایران آماده مذاکره و رسیدن به توافق است.

در منطق قلدران عالم، که شیطان بزرگ آمریکای متجاوز در رأس آنها قرار دارد، قدرت و نمایش قدرتمندی دارای جایگاه ممتازی است و حتی کشوری اگر قدرت نظامی و یا اقتصادی نداشته باشد ولی دارای روحیه استقلالی و حریت باشد، نیز درخور احترام از منظر این قدرتهاست. شاهد مثال این ادعا، نوع برخورد آنها با دولت آقای روحانی و آقای رئیسی است. با وجود آنکه آقای روحانی برخوردار از داشته‌های عظیم هسته‌ای، موشکی، نقش تعیین‌کننده در منطقه بود، آنچنان در برخورد با این قلدران وارفته و منفعل عمل کرد که با وجود از دست دادن سرمایه‌های هسته‌ای و کلی عدول از مواضع انقلابی، باز هم قدرتها برای این دولت تره خرد نکرده و آشکارا زیر میز زدند و گستاخانه‌تر تحریم‌های جدیدتر را نیز اعمال کردند، اما آقای رئیسی، که هنوز دولتش تشکیل نشد تنها بواسطه چند موضع‌گیری مقتدرانه، توانست انفعال و انعطاف را در جبهه قلدران بوجود بیاورد بگونه‌ای که سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه رسمی خود تمایل آمریکا برای ادامه مذاکره مفید را اعلام و خواستار آغاز مذاکره با دولت جدید شد.

دولت آمریکا، از همه دانش خود در مذاکرات استفاده می‌کند. تحلیل اول و آخر آنها، گرفتن امتیاز و ندادن هیچ امتیاز است. بقول آقای ظریف، که می‌گفت، آمریکا معتقدند آنچه که خود دارند، متعلق به خودشان است و روی آنچه که طرف مقابل دارد، می‌نشینند و مذاکره می‌کنند. در پایان مذاکره، چیزی را از دست نمی‌دهند، بلکه روی آ«چه که طرف مقابل داشته، توافق می‌نمایند. این یعنی، آمریکائی‌ها چیزی از خود را نمی‌دهند و از داشته‌های طرف مقابل هزینه می‌کنند.

آنچه که از خود می‌دانند، رفع برخی تحریم‌هاست که در واقع، برگرداندن بخش ناچیزی از حق طبیعی یک کشور و ملت به خودشان است. کسی هم نیست به این قلدر نفهم بفهماند که او چه کاره جهان است که اینگونه باج‌خواهی می‌کنند؟!. تن در دادن به مذاکره به سبم و سیاق قبلی، رسمیت بخشیدن به قلدری یک گنده لات جهانی و یک ببر کاغذی است که آقای رئیسی با توجه به مشیء و ممشای انقلابی و اسلامی خود هیچگاه زیربار این ذلت و قلدری نمی‌رود.

قاعده و دستور مذاکره اگر به تشخیص شورای عالی امنیت ملی و با نظر مقام معظم رهبری قرار بر مذاکره باشد، حتماً و قطعاً باید تغییر اساسی و ماهوی کند و آمریکا را از موضع نخوت شیطانی خارج سازد و منطق انسانی و برخورد متمدنانه را بر این طاغی زمانه تحمیل نماید.

باید آمریکا برای بازگشت به مذاکره، خسارات وارده به ملت ایران را که ناشی از تحریم‌های ظالمانه و قلدرمآبانه است، جبران کند و برای این موضوع، وزارت امور خارجه و اقتصاد باید میزان این خسارت را تعیین کنند. تمام دارائی‌های بلوکه شده کشورمان به انضمام غرامت مدت بازداشت این اموال و دارائی‌ها باید بدون هیچ قید و شرطی به کشورمان باز گردانده شود. تمام تحریم‌ها باید لغو شود و آمریکا بابت تمام جنایاتی که در حق ملت بزرگ ایران انجام داد، عذرخواهی رسمی کند و تعهد دهد رفتارهای شیطانی گذشته را تکرار نکند.

در هر صورت، اگر خروجی مذاکره نخواهد شکست سیمای متبخترانه و شیطانی آمریکا باشد، مذاکره دستاورد چندانی در پی نخواهد داشت حتی اگر به لغو برخی تحریمها منجر شود. نکته اساسی دیگر، یکتایی برجام است. برجام دارای تسلسل رقمی نیست و هرگز این گونه نخواهد بود که طرف آمریکایی از برجام دو سه سخن می‌گوید و یا موضوع موشک و حضور ایران در منطقه را مطرح می‌کند. بعبارت دیگر، برجام مقدمه آغاز موضوعات دیگر نخواهد بود تا خوی زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا را تداوم بخشد.

آمریکا باید بخوبی بداند که دوره مذاکره یکسویه و اعمال نظر یک‌جانبه گذشته است و ملت ایران در عزم ملی، ضمن برائت جدی از خوی استکباری آمریکا، باج‌خواهی این کشور و سردمداران جنایتکار آن را نخواهند پذیرفت و با تمام قدرت در مقابل رژیم آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

پیام رئیسی، لغو کامل تحریم‌هاست/مشت محکم به زیاده‌خواهی‎های شیطان بزرگ آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 6 =