کد خبر : 276378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

سقف بستری تمام بیمارستان‌های آمل پُر شده است

سقف بستری تمام بیمارستان‌های آمل پُر شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه سقف بستری تمام بیمارستان‌های آمل پُر شده است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و آمل به زیر ۴۰ رسیده است.

به گزارش عصرقائم، احمد علی رمضانی در گفتگو ، اظهار کرد: با توجه به سهل انگاری جامعه و عدم رعایت به پروتکل ها تعداد بیماران کرونایی بسیار زیاد شده اند و اگر نحوه بستری موقت که بیشترین موارد بستری در استان بودیم انجام نمی شد، بیمارستان های ما دچار بحران می‌شدند.

وی با بیان اینکه سقف تمامی بیمارستان های آمل پر شده است، خاطرنشان کرد: استان های دیگر که بحران اعلام کردند به ازای هر  صد هزار نفر ۱۶ نفر بستری شدند، ولی در استان ما بیش از ۳۰ نفر بستری می شوند.

رئیس شبکه بهداشت آمل تنها راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت پروتکل های خواند و اظهار کرد: برای موج های بعدی واکسیناسیون را انجام میدهیم ، در این موج تنها راه رعایت پروتکل هاست.

وی  واکسیناسیون را از سیاست های دولت در پیشگیری از بیماری کرونا خواند و اظهار کرد: از همه امکانات برای واکسیناسیون استفاده می کنیم، نه تنها ۵ مرکز تجمع واکسیناسیون داریم، بلکه همه مراکزبهداشت و درمان را موظف به خدمات واکسیناسیون کردیم،  حدودا ۲۱ مرکز واکسیناسیون داریم، ۵ مرکز تجمعی و مابقی مرکز بهداشت است.

رمضانی از واکسیناسیون  ۱۴۰ هزار نفر در آمل خبر داد و اظهار کرد: این تعداد  واکسن زدند که ۲۰ هزار نفر مرحله دوم بودند و اگر واکسن موجود باشد، بین ۸ تا ۱۰ هزار روزانه واکسن می زنیم.

وی ادامه داد: اگر افراد برای واکسن مرکز تجعمی شلوغ بگذارند برای فردا یا ساعات دیگر، نگرانی برای  کمبود واکسن وجود ندارد، سیاست دولت برای کنترل بیماری واکسن است.

رئیس اداره بهداشت با بیان اینکه هر زمان که رعایت پرتکل ها به زیر ۹۰  درصد رسید ما دچار مشکل شدیم، عنوان کرد: الان رعایت پرتکل های بهداشتی در کشور و همچنین آمل به زیر ۴۰ رسیده است .

رئیس شبکه بهداشت با تاکید کلیه بیمارستان ها سقفشان پر شده است، خاطرنشان کرد: کادر درمان توان افزوده شدن بیمار ندارند، حتما با رعایت موارد ساده چون زدن ماسک و فاصله اجتماعی، نرفتن به مهمانی ها و دروهمی ها می توانند شهر را نجات دهند.

وی در خصوص سوال خبرنگار که چرا بیمارستان صحرایی در امل برپا نمی شود، بیان کرد: روال درمان سرپایی موقت اجرا کردیم و توانستیم بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه کردند مدیریت کنیم، معمولا مواردی که در کنترل نیست بیمارستان صحرایی احداث می کنند،  آمل میزان مرگ نسبت به  موارد بستری کمتر از میانگین استان است.

رمضانی از دلایل بیماران برای بستری خاطرنشان کرد: بستگی به عوامل مختلف بیماری زمینه ای، سن،  چاقی و..  اگر هیچ یک از این عوامل را نداشته باشد، بالای ۵۰ درصد درگیری  داشته باشد و زیر ۹۰ و ۹۱ سطح اکسیژن پایین باشد بستری می کنیم، هر چند بستگی به حال بیمار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: از صعود این موج متوقف شدیم، انتظار ما این است مردم رعایت کنند و  اگر این تعطیلات،  تعطیلی باشد و دورهمی نباشد، موج نزولی خواهیم داشت و در روزهای اینده موج پنجم فروکش خواهد کرد.

سقف بستری تمام بیمارستان‌های آمل پُر شده است/شرط فروکش کردن پیک پنجم کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =