کد خبر : 276307
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۵
-

با افزایش حضور نظامی به ۶۰۰۰ نفر، آمریکا کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را بدست گرفت

با افزایش حضور نظامی به ۶۰۰۰ نفر، آمریکا کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را بدست گرفت

بر اساس بیانیه مشترک وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون که روز یکشنبه منتشر شد ، آمریکا کنترل تردد هوایی در کابل رابدست گرفته و حضور نظامی خود را به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می دهد تا از خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش اطمینان حاصل شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، با در دست گرفتن کنترل کابل و اکثریت کشور از سوی طالبان، گفته می شود که تمام خروجی ها مسدود شده اند و تنها فرودگاه بین المللی کابل برای کسانی که قصد خروج یا ورود به این کشور را دارند باز است.

درطی ۴۸ ساعت آینده ، ما بیانیه وزارت خارجه و پنتاگون آمده است: حضور امنیتی خود را به نزدیک به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می دهیم ، مأموریتی که فقط بر تسهیل خروج متمرکز شده و کنترل ترافیک هوایی را به دست می گیرد.

مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که “هزاران شهروند آمریکایی که در افغانستان اقامت داشته اند و همچنین کارکنان محلی ماموریت نمایندگی ایالات متحده در کابل و خانواده های آنها و دیگر اتباع افغان به ویژه آسیب پذیر” طی چند روز آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

در این بیانیه تاکید شده است: ارتش آمریکا آمادگی تخلیه “هزاران افغان واجد شرایط روادید ویژه مهاجرتی آمریکا را دارد ، که تقریباً ۲۰۰۰ نفر از آنها طی دو هفته گذشته وارد آمریکا شده اند

وضعیت فرودگاه بین المللی کابل بدتر شده است ، زیرا صدها نفر در حال خروج از پایانه ها در تلاش برای خروج از کشور دیده می شوند. این فرودگاه در حال حاضر تنها تأسیسات هوایی مناسب است و بر اساس گزارش ها از ۱۵ آگوست همه پروازهای تجاری ممنوع شده است.

با افزایش حضور نظامی به ۶۰۰۰ نفر، آمریکا کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را بدست گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =