کد خبر : 276135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

بری: انفجار عکار بامداد سیاه جدیدی در تاریخ لبنان است

بری: انفجار عکار بامداد سیاه جدیدی در تاریخ لبنان است

رئیس پارلمان لبنان امروز (یکشنبه) درباره انفجار منطقه عکار اظهار کرد: کشور شاهد بامداد سیاه و خونین جدیدی بود، آیا زمان آن نرسیده این شب کنار برود؟

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان امروز در واکنش به انفجار یک تانکر سوخت در منطقه عکار که ۲۸ کشته و ۷۹ زخمی داشت، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بری در این بیانیه اظهار کرد: یک بامداد سیاه و خونین جدید در تاریخ لبنان و لبنانی‌ها این بار از منطقه محروم عکار و از شهرک التلیل رقم خورد و تمامی لبنانی‌ها با کشته شدن شماری از بهترین‌های کشور و عکار و زخمی شدن صدها تن دیگر از آنها عزادار شدند.

بری در ادامه به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت گفته و برای زخمی‌های بهبودی هرچه سریعتر را آرزو کرد و بیانیه خود را اینگونه پایان داد: آیا زمان آن نرسیده که این شب تمام شود؟

انفجار امروز عکار پس از آن رخ داد که یک انبار مخفی از هزاران لیتر بنزین توسط گروهی از جوانان منطقه کشف شد و شهروندان برای برداشت سوخت به سمت آنجا شتافتند.

در حال حاضر تحقیقات درباره علت وقوع این انفجار با ثبت اظهارات زخمی‌های حادثه و برخی از حاضرین در محل انفجار ادامه دارد.

جوزف منصور، شهردار التلیل درباره علت این انفجار گفت: انفجار زمانی رخ داده که فردی در محل فندک روشن کرد.

از روز شنبه مناطق مختلف لبنان شاهد عملیات‌های نیروهای امنیتی علیه پمپ‌بنزین‌ها و انبارهای سوختی بود که مالکان آنها سوخت‌ها (شامل بنزین و گازوئیل) را با هدف احتکار و فروش به قیمت بالاتر مخفی کرده بودند.

همچنین لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ با یک بحران اقتصادی شدید مواجه است که اخیرا به کمبود سوخت، دارو و دیگر کالاهای اساسی منجر شده است.

بری: انفجار عکار بامداد سیاه جدیدی در تاریخ لبنان است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + دوازده =