کد خبر : 276236
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

انتقاد تند وزیر دفاع انگلیس به شرایط فعلی افغانستان

انتقاد تند وزیر دفاع انگلیس به شرایط فعلی افغانستان

وزیر دفاع انگلیس با انتقاد از وضعیت فعلی افغانستان گفت، زمانی که آمریکا برنامه خروج خودش از این کشور جنگ زده را اعلام کرد، او به سراغ دیگر متحدان رفت تا درباره پر کردن جای آنها گفتگو کند اما هیچکدام مایل به انجام این کار نبودند.

به گزارش عصرقائم، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مطلبی برای ساندی تلگراف نوشت، این “خودخواهانه” است که فکر شود انگلیس که خودش هم در حال خارج کردن نیروهایش از افغانستان است، میتواند به طور یکجانبه این قضیه را حل و فصل کند.

او گفت: یک نیروی یکجانبه فورا به چشم یک نیروی اشغالگر دیده میشود و اصلا هم اهمیتی ندارد که کشوری که آن را میفرستد، چقدر قدرتمند است چون تاریخ به ما نشان داده است که چه بلایی بر سر آنها در افغانستان می آید.

انگلیس در حال اعزام ۶۰۰ نیرو از جمله نیروی هوایی خود به افغانستان است و ماموریت آنها حمایت از خروج نهایی اتباع باقیمانده این کشور و همچنین افغان هایی است که با انگلیس در این کشور همکاری داشتند.

وزیر دفاع انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که آنها احتمالا تا پایان این ماه در آنجا می مانند اما با توجه به سرعت سقوط این کشور چنین کاری بعید به نظر میرسد.

همچنین تام توگندهات، رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام تاکید کرد که از زمان بحران کانال سوئز این بزرگترین فاجعه سیاست خارجی است. توماس الوود، رئیس کمیته دفاعی این مجلس هم گفت این مایه تحقیر غرب است.

براساس گزارش رسانه ها، گروه شبه نظامی طالبان امروز وارد کابل، پایتخت افغانستان شده و پرچم های آن در گوشه گوشه این شهر برافراشته شده است. همچنین سازمان ملل برآورد کرده است که حدود ۳۹۰ هزار غیرنظامی افغان آواره داخلی شوند.

انتقاد تند وزیر دفاع انگلیس به شرایط فعلی افغانستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =