کد خبر : 276227
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
-

آمادگی‌های اولیه امنیتی در بغداد برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای

آمادگی‌های اولیه امنیتی در بغداد برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای

مقامات عراق از آمادگی‌های امنیتی در بغداد در کنار آمادگی‌های سیاسی برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای در این کشور خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از العربی الجدید، همزمان با آمادگی‌های سیاسی و اقدامات دولت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس منطقه‌ای که قرار است اواخر اوت جاری در بغداد برگزار شود، مقامات عراقی گفتند که روند اتخاذ تدابیر شدید امنیتی از سوی نیروهای عراق به عنوان بخشی از برنامه ایجاد فضای امن در پایتخت برای تأمین امنیت کنفرانس آغاز شده است.

طبق این گزارش، برنامه‌های امنیتی که اخیراً برای کنترل امنیت بغداد در مرحله پیش رو تدوین شده‌اند، مستلزم انجام عملیات نظامی در اطراف و حومه پایتخت و انجام حملات و جستجو در تعدادی از مناطق آن است و اقداماتی نیز برای ترغیب گروه‌های مسلح در عراق به انجام ندادن حملات علیه منافع آمریکا در برهه کنونی در جریان است.

یک منبع امنیتی عراقی در این باره گفت: دستوراتی از سوی نخست‌وزیر برای تنظیم برنامه‌های لازم در راستای تأمین امنیت کنفرانس صادر شد و رهبران امنیتی طرحی را تدوین کردند و روند اجرای آن در حال حاضر آغاز شده است.

وی به العربی الجدید گفت: این برنامه بر ایمن سازی مناطق نزدیک فرودگاه بغداد و جاده منتهی به منطقه سبز، محل برگزاری کنفرانس و همچنین پر کردن شکاف امنیتی در مجاورت پایتخت تمرکز دارد.

این مقام امنیتی ادامه داد: عملیات نظامی که دیروز در شمال بغداد آغاز شد، بخشی از این طرح است و با هدف پر کردن شکاف در مجاورت پایتخت انجام می‌شود و نیروها روزانه بازرسی‌هایی را در تعدادی از مناطق انجام می‌دهند که تا بدین لحظه منجر به توقیف مقدار زیادی سلاح و تجهیزات نظامی شده است.

وی تاکید کرد: نگرانی‌های امنیتی تنها به عناصر داعش محدود نمی‌شوند، بلکه گروه‌های غیرقانونی نیز یک تهدید امنیتی در پایتخت به شمار می‌روند. بنابراین، عملیات در مناطق تحت نفوذ آنها در حال انجام است.

بغداد اواخر اوت جاری میزبان کنفرانسی بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکیه، ایران، مصر، اردن، کویت و عربستان و نیز رئیس جمهوری فرانسه خواهد بود.

برخی نیروهای وابسته به “ائتلاف الفتح” با برگزاری این کنفرانس مخالف هستند و مختار الموسوی، نماینده این ائتلاف در پارلمان، گفت: زمان برگزاری این کنفرانس مناسب نیست، چراکه عراق در حال گذر از یک دوره ریاضت اقتصادی است و میزبانی از این کنفرانس هزینه‌های هنگفتی را به خزانه دولت وارد می‌کند.

وی افزود: این کنفرانس‌ها راه حلی برای عراق ارائه نمی‌دهند و دولت باید به جای این اجلاس‌ها برای حل مشکلات داخلی کشور تلاش کند.

آمادگی‌های اولیه امنیتی در بغداد برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =