کد خبر : 276160
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه ، فولاد سبا ، ورق گیلان

آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه ، فولاد سبا ، ورق گیلان

ورق سیاه گیلان، ورق سیاه فولاد مبارکه، ورق سیاه اکسین و… برندهایی از ورق سیاه هستند که توسط بازرگانی آرادآهن به فروش می‌رسند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آراد آهن، کارخانه فولاد گیلان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه اکسین اهواز و… از کارخانجات مطرح داخلی هستند.

ورق سیاه چیست ؟

یکی از مقاطع فولادی که در بسیاری از صنایع نقش کاربردی را بر عهده دارد، ورق سیاه است. به طور کلی در صنعت فولادی سازی، ورق‌ها به دو روش نورد گرم و یا نورد سرد تولید می‌شوند. در فرایند نورد گرم، شمش‌های فولادی را در کوره‌هایی بسیار داغ و بزرگ قرار می‌دهند و زمانی که نیمه مذاب و حالت پذیر شوند، از کوره خارج می‌سازند. سپس این شمش گداخته را از زیر غلتک‌های بزرگ و سنگین عبور می‌دهند تا تحت فشار به شکل ورق‌های با ضخامت کم و عرضی وسیعی تبدیل شوند. سپس این ورق‌ها را با پاشش آب خنک می‌سازند و به صورت رول و یا برش شده در اندازه‌های مشخص بسته بندی می‌کنند. زمانی که شمش‌های فولادی در کوره قرار می‌گیرند، به دلیل دمای بسیار بالای کوره‌ها از نظر ظاهری سطحی مات پیدا می‌کنند.

مشخصات ورق سیاه فولادی:    

مشخصات مهمی که در خرید ورق سیاه باید به آن توجه کرد، گرید، ضخامت، بسته بندی، ابعاد و وزن ورق سیاه است.گریدهای ورق سیاه: ورق‌های سیاه بسته به میزان درصد عناصری که در ساخت و آلیاژشان استفاده می‌شود در گریدهای متفاوتی تولید می‌شوند. گرید ST۳۳، ST۵۲، ST۴۴ از مهم‌ترین گریدهای ورق سیاه به شمار می‌روند. گرید ST۵۲ بیشترین میزان درصد کربن را در آلیاژ خود دارد و در نتیجه مقاومت بیشتر و انعطاف پذیری کمتری نسبت به دو گرید دیگر دارد. ST۳۷ در صنایع سبکی مثل صنعت ساختمان سازی و تولید انواع پروفیل و… استفاده می‌شود که نیاز به شکل دادن و یا انجام عملیات جوشکاری و ماشین کاری بر روی ورق است.
ضخامت ورق سیاه: ورق‌های سیاه در ضخامت‌های مختلفی از ۱.۵ میلیمتر گرفته تا ۱۰۰ میلیمتر در بازار وجود دارند. در صورتی که ورق سیاه ضخامتی کمتر از ۱۵ میلیمتر داشته باشد، کلاف شده عرضه می شوند و به آن ورق سیاه کویل و یا رول فرم گفته خواهد شد.
برای مثال ورق‌های سیاه با ضخامت ۲ میلیمتر به صورت رول شده در بازار عرضه می‌شوند. برای اطلاع از  قیمت ورق سیاه ضخامت ۱.۵ و ۲ می‌توانید با شماره‌ی ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.
ابعاد ورق سیاه: ورق سیاه کویل را می‌توان در عرض‌های ۱۰۰ سانتی متر، ۱۲۵ سانتی متر، ۱۵۰ سانتی متر و ۲۰۰ سانتیمتر در بازار پیدا کرد. طول ورق سیاه کویل بدون محدودیت است و با توجه به سفارش مشتری تعیین می‌شود.
ورق سیاه شیت شده یا فابریک را نیز می‌توان در هر ابعادی سفارش داد اما پرکاربردترین و متداول‌ترین سایز آن که به راحتی در بازار یافت می‌شود عبارتند از: ۲۰۰۰*۱۰۰۰، ۲۵۰۰*۱۲۵۰، ۶۰۰۰*۱۰۰۰، ۶۰۰۰*۱۵۰۰، ۶۰۰۰*۲۰۰۰ و ۱۲۰۰۰*۲۰۰۰ میلیمتر
وزن ورق سیاه: یکی دیگر از مشخصات ورق سیاه که برای مهندسین و متخصصان اطلاع از آن بسیار مهم است، وزنی است که ورق سیاه دارد. وزن این ورق بسته به ضخامت، گرید و ابعاد آن متفاوت و در جدول‌های مخصوص وزنی به نام جدول اشتال وزنی محاسبه و درج شده است. شما می‌توانید وزن ورق سیاه سه میل را در سایت آراد آهن  مشاهده نمایید.

کاربرد ورق سیاه:  ورق سیاه را به دلیل ویژگی‌های چون مقاومت زیاد و قیمت مناسب در صنایعی مختلفی به کار می‌برند. همچنین از این ورق در صنعت فولاد سازی به عنوان ماده‌ی ساخت دیگر مقاطع فولادی بسیار استفاده می‌شود و لوله و پروفیل‌های زیادی را از آن تولید می‌کنند.
از جمله کاربردهای ورق سیاه که با توجه به گرید، ضخامت و وزن آن مشخص می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت ساختمان و سازه‌های فلزی
  • ساخت قطعات خودرو مانند رینگ و چرخ
  • ساخت انواع آبگرمکن، مخازن و تانکرها
  • ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی
  • ساخت مخزن‌های مخصوص استفاده در کشتی
  • ساخت انواع پروفیل باز و یا بسته چون ستونی، قوطی، چهارچوب، تیرآهن
  • ساخت گاردیل‌ها

برخی کارخانجات تولید ورق سیاه در کشور

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان:

کارخانه بزرگ و عظیم فولاد مبارکه واقع در شهرستان مبارکه یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان ورق سیاه در داخل کشور به شمار می‌رود که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی کشور، محصولات با کیفیت خود را به کشورهای مختلف خارجی نیز صادر می‌کند.
فروش ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با ضخامت‌های ۲ تا ۱۵ میلیمتر و در عرض‌های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر صورت می‌گیرد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان از نرخ‌های معمول در بازار کمی بیشتر باشد.

ورق سیاه فولاد گیلان:

ورق سیاه فولادی ضخامت‌های بین ۲ تا ۱۵ میلیمتر و عرض‌های ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر دارند. فروش ورق سیاه گیلان تنها در گرید ST۳۷ صورت می‌گیرد.

ورق سیاه اکسین:

ورق سیاه اکسین خوزستان ضخامت‌های ۸ تا ۴۰ میلیمتر در عرض ۲ متر به بازار عرضه می‌شوند

قیمت  ورق سیاه 

جهت خرید انواع ورق سیاه فولادی از جمله خرید ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان به قیمت درب کارخانه می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر این کارخانجات مراجعه نمایید برای مثال قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در چند روز گذشته نوسانات چشمگیری داشته است. آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین و … دیگر کارخانجات مطرح داخلی، بهترین ورق های سیاه فولادی تولید شده در کشور را با مناسبترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند.

آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه ، فولاد سبا ، ورق گیلان 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =