کد خبر : 275950
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

نیاز دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی به حمایت در حوزه ورزش

نیاز دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی به حمایت در حوزه ورزش

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر نیاز دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی برای حمایت در حوزه ورزش، گفت: لازم است از سوی مدیران ستادی، حمایت‌های مادی و معنوی از دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های بزرگتر، صورت گیرد.

به گزارش عصرقائم، دکتر سیماسادات لاری در از اماکن و فضاهای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه‌های بزرگ به دلیل انبوه دانشجو، در مسیر توسعه ورزشی نیاز به حمایت دارند، گفت: سرانه ورزشی این دانشگاه با توجه به حجم بالای دانشجو، پایین است و جوابگوی خیل عظیم دانشجویان این دانشگاه نیست. به خوبی مشخص است که اماکن و فضاهای ورزشی لازم در خوابگاه‌ها و مراکز دانشگاهی این دانشگاه، نیاز ورزشی همه دانشجویان را تامین نمی‌کند و بنابراین لازم است از سوی مدیران ستادی، حمایت‌های مادی و معنوی از دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های بزرگتر، صورت گیرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این دانشگاه همچنان در مسیر توسعه و سازندگی قدم برداشته است. بها دادن مدیران ارشد دانشگاه به فعالیت‌های نهادهای دانشجویی و همچنین بهسازی و ایمن‌سازی فضاها و سالن‌های ورزشی، نشان از دید بالای این مدیران دارد.

لاری خاطرنشان کرد: در اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۲ شاهد افتخارآفرینی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش‌های مختلف جشنواره بودیم و خوشحال هستیم که دانشجویان این دانشگاه نیز همگام با دیگر دانشجویان فعال در عرصه فرهنگ و رسانه، موفق به کسب مقام و رتبه‌های قابل قبول در حوزه نشریات دانشجویی شدند که همه این موفقیت‌ها را در وهله اول مرهون تلاش دانشجویان و در درجه بعد، باید ماحصل تلاش مدیران دانشگاهی دانست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های رفاهی و ورزشی این دانشگاه توسعه یابد، اظهار کرد: این حجم از فضاها و سالن‌های ورزشی، جوابگوی خیل عظیم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست، هر چند مدیران این دانشگاه طی دو سال گذشته و در ایام شیوع کرونا، در مسیر بهسازی و ایمن‌سازی اماکن ورزشی اقدام کرده‌اند، اما باید بیشتر به این دانشگاه‌ها که با جمعیت انبوه دانشجویی مواجه هستند، توجه کرد؛ البته ما نیز از مدت‌ها قبل، به منظور حمایت‌های مادی و معنوی برای بهسازی، ایمن‌سازی و خرید تجهیزات ورزشی، قول‌هایی به مدیران دانشگاه داده‌ بودیم که خوشبختانه تا حدودی این مهم، محقق شد.

به گزارش مفدا، وی گفت: در ایام شیوع کرونا و طی دو سال گذشته، در بازدیدهای استانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، تاکید فراوانی به توسعه فضاهای ورزشی و افزایش سرانه ورزشی داشتیم و همواره تاکید کردیم که گسترش سالن‌های ورزشی و همچنین نصب زمین‌های چمن مصنوعی و راه‌اندازی و احداث استخر و مجموعه‌های آبی، ترمیم و مرمت ورزشگاه‌ها و بازسازی کفپوش‌های سالن‌های ورزشی و… می‌تواند به انگیزه و میل دانشجویان علوم پزشکی به امر ورزش کمک کند؛ در جریان این سفرها، کمک‌های مادی و معنوی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی و همچنین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، برای توسعه فضاهای ورزشی و همچنین خریداری و تجهیز اماکن ورزشی به دانشگاه‌ها تزریق شد.

نیاز دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی به حمایت در حوزه ورزش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 3 =