کد خبر : 275932
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

حواشی یک عکس جنجالی

حواشی یک عکس جنجالی

تحولات افغانستان/ عکس جنجالی سفرای انگلیس و روسیه/ کرونا ویروس/ کابینه سیزدهم از موضوعات و اخبار پربازدید پنج شنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش عصرقائم، در پی تشدید درگیری ها در افغانستان و اخبار منتشر شده در مورد سقوط هرات توسط نیروهای طالبان، سعیدخطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه توجه جدی آنها در تامین امنیت و سلامت کامل دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد و از ارتباط مستمر وزارت امور خارجه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و پیگیری وضعیت سلامت همکاران مستقر در آن نمایندگی خبر داد.

در همین رابطه سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: خبرنگاران زیادی با من تماس می گیرند و درباره سلامتی دیپلماتهایمان در ‎هرات سوال می کنند. با پوزش از این که نمی توانم به سوالات یکایک آنها پاسخ دهم. دیپلماتهای ما مانند دیپلماتهای سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

سخنگوی طالبان هم در گفت‌وگو با پیک افغانستان تاکید کرد که تمام دیپلمات های کشورهای خارجی که در افغانستان بوده در امنیت هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، به خصوص دیپلمات های کشور جمهوری اسلامی ایران که در هرات و سایر مناطق هستند از امنیت برخوردارند و کسی با آنها کاری ندارد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

چرایی تحولات اخیر در افغانستان

وضعیت دیپلمات‌های ایرانی هرات از زبان دستیار وزیر امور خارجه

عدم موازنه قوا در افغانستان نتیجه مذاکرات دوحه به نفع طالبان است

فعالیت های کنسولگری ایران در مزار شریف به کابل منتقل شد

بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی مانع وقوع جنگ‌های داخلی در افغانستان شوند

***

با معرفی حجت‌الاسلام خطیب از سوی رییس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت اطلاعات پای برخی گمانه‌زنی‌ها درباره سوابق و کارنامه وی به میان آمد.

گزارش ایسنا در پاسخ به این پرسش بود که معتمد رییس جمهوری در وزارت اطلاعات کیست و پیشینه آشنایی سیدابراهیم رئیسی با سیداسماعیل خطیب به کجا باز می‌گردد؟ از جمله اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

همچنین پس از انتشار لیست نهایی پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی،‌ امیر سرتیپ حاتمی با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی گزینه پیشنهادی وزارت دفاع دولت سیزدهم دیدار و گفتگو کرد و با ابراز مسرت از انتخاب امیر سرتیپ آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دفاع دولت سیزدهم گفت: خدای متعال را شاکریم که ریاست محترم جمهوری با درایت و هوشمندی بهترین گزینه برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را انتخاب کردند.

خبرهای دیگر با محوریت کابینه پیشنهادی سیزدهم را در لینک های زیر دنبال کنید.

جدول مشخصات وزرای پیشنهادی رئیسی

با حضور خطیب از نفوذ جاسوسان جلوگیری می‌شود

“چند کلام درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات”

حضور وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در جلسات فردای کمیسیون انرژی

«قاسمی» سابقه کاری قابل قبولی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دارد

مجلس با دقت صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کند

«وحیدی» بر امور و مسائل وزارت کشور مشرف است

وزیر پیشنهادی دادگستری سابقه مدیریت و تجربه کاری مرتبط را دارد

مجلس موافق گزینه پیشنهادی کشاورزی است

حدود ۷۰ درصد وزرای پیشنهادی شایسته جایگاه وزارت هستند

تحلیل کابینه پیشنهادی سیزدهم از نگاه یک فعال سیاسی

«خاندوزی» تخصص بالایی در حوزه اقتصاد دارد

***

بازدید از پیش اعلام نشده رییس جمهور از داروخانه ۲۹ فروردین تهران هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

سید ابراهیم رئیسی در این داروخانه که از مراکز اصلی توزیع داروهای کرونایی و غیر کرونایی است، حضور یافت و با مردم و کادر اجرایی این داروخانه گفتگو کرد و از نزدیک و بی واسطه در جریان مشکلات مردم و مراجعه کنندگان درخصوص تهیه داروهای مختلف قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی همچنین  در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، همزمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رئیس جمهور با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم با وارداتی که انجام می شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.

برخی از اخبار پربازدید دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

اولویت اول کشور تسریع در روند واکسیناسیون مردم است

همکاری نزدیک سفارت خانه های ایران و ژاپن برای اهدای واکسن

هر تصمیمی برای تعطیلات گرفته شد باید با دقت آن را اجرایی کنیم

بیمارستان امام خمینی(ره) البرز به مراکز درمانی بیماران کرونایی‌ پیوست

اختصاص فضای مصلی‌های نماز جمعه به عملیات درمان کرونا

با ایجاد ظرفیت‌های جدید، توان بستری به دو برابر افزایش می یابد

***

در پی انتشار عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران که در کنار آن عکسی قدیمی از چرچیل، روزولت و استالین در همان محل یعنی ساختمان سفارت شوروی سابق در تهران قرار داده شده بود که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت،‌ سفارت روسیه در ایران در توییتی با بیان اینکه «عکس سفیران» در بر دارنده محتوای ضد ایرانی نیست، سعی کرد از مقصود انتشار این تصویر در تهران رفع ابهام کند و نوشت: ما قصد نداشتیم احساسات ملت دوست و مهربان ایران را جریحه دار کنیم.

حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم در واکنش به انتشار این عکس تاکید کرد که اصلاح و جبران سریع این خطا، ضرورت دارد و در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: اقدام غیردیپلماتیک دو سفیر خارجی در تهران، افکار عمومی را در جمهوری اسلامی ایران مکدر کرده است و نشان دهنده بی توجهی به آداب دیپلماتیک و غرور ملی مردم غیور ایران است.

در همین رابطه سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امور خارجه دعوت شد.

سفیر روسیه در این‌ ملاقات تصریح‌ نمود که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

به دنبال انتشار این عکس،‌ همچنین دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌ غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه انتشار این تصویر  را غیرقابل قبول دانست.

سفیر انگلیس هم در پاسخ ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم بوجود آمده اظهار داشت: ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا درصدد بوده اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

دیگر واکنش ها در پی انتشار این عکس را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

واکنش قالیباف به عکس مشترک سفرای روسیه و انگلیس

واکنش ظریف به عکسی حاشیه‌ساز در توئیتر

سفرای روسیه و انگلیس ماجرای ««نوز » را بخوانند

واکنش نمایندگان به عکس سفیران روسیه و انگلیس

سفرای انگلیس و روسیه از صندلی خالی آمریکا عبرت بگیرند

حواشی یک عکس جنجالی/وضعیت دیپلمات‌هایمان در هرات/ارزیابی‌ها از کابینه پیشنهادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 11 =