کد خبر : 275707
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

لزوم توجه ویژه به شرایط فوق بحرانی مازندران

لزوم توجه ویژه به شرایط فوق بحرانی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وضعیت کرونایی استان از بحرانی‌ترین وضعیت ها در کشور است و متاسفانه این شرایط بحرانی مورد کم توجهی قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج ضمن تشکر از ستاد ملی مبارزه با کرونا که اجازه برگزاری محافل عزاداری با رعایت دستورالعمل‌ها را صادر کردند و اینکه چند ماه اخیر اقامه نماز جمعه را بلامانع اعلام کردند، اظهار کرد: برای مبارزه با کرونا نیاز به دقت نظر، وحدت و هم‌صدایی بیشتری داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه اوضاع مازندران در بحث کرونا نسبت به استان‌های دیگر خوب نیست و این نگران‌کننده است، ما هم در بحث برگزاری مجالس محرم طبق نظر ستاد مقابله با کرونا رفتار خواهیم کرد.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: سفارش موکد ما رعایت مسائل بهداشتی تا حیثیت این مجالس و هم جان عزاداران حفظ شود و کسی دین را سوژه قرار ندهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسیج برای ما بسیار مهم است و کارایی آن را باور داریم، ولی باید عملکرد بسیجیان بسیار جدی‌تر از قبل باشد، ما باید آثار فرهنگی بسیج را در فضای عمومی دانشگاه علوم پزشکی لمس کرده و ببینیم‌، تا دانشجویان و پزشکان ما نسبت به جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.  اگرچه کادر درمان به تمام معنا شبانه روزی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند، اما به نظر می رسد حساسیت و نگرانی لازم از میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مازندران در سطح کشور اصلا وجود ندارد.

وی بیان کرد: نگرانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بسیار جدی به مبادی ذیربط و از طریق رسانه ها اعلام شده است و مسئولان وزارت بهداشت باید بیش از پیش نسبت به وضعیت بحرانی کرونایی استان حساس شوند و برنامه های عملیاتی قوی را به اجرا بگذارند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: فعالیت و حضور جامعه بسیج پزشکی بویژه در اجرای طرح شهید سلیمانی در بحران کرونا قابل تقدیر است و معتقدم بسیج پزشکی از ابتدای شیوع کرونا در تولید و توزیع اقلام بهداشتی به خصوص ماسک و مواد ضد عفونی، طرح غربالگری و مراقبت های ویژه بیماران کرونایی به درستی وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: واکسن ایرانی برکت مایه افتخار و غرور ملی است و ساخت، تولید و تزریق واکسن برکت علیه ویروس کرونا به نوعی ملی گرایی را تقویت می کند، همانطوری که رهبری این نوع واکسن را با افتخار تزریق داشتند.

محمدی لائینی گفت: التزام به تزریق واکسن تولید داخل یکی از ماموریت های جدی سازمان بسیج پزشکی است و باید این موضوع را برجسته کند تا آحاد مردم نیز این رویکرد را دنبال کنند.

لزوم توجه ویژه به شرایط فوق بحرانی مازندران/مسئولان وزارت بهداشت ورود کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 2 =